Tuesday, 5 November 2013

Minum Petang Cuti Maal Hijrah 2013..

Assalammualaikum..

Salam Maal Hijrah kepada semua pembaca..
Macam la ramai sangat yang baca blog aku ni kan..haha..

Hari ni dah masuk tahun baru dalam tahun Islam..
Macam biasa macam-macam harapan dan impian kan..
Apa yang kita mampu buat berusaha je la.
Dan hidup pun perlu seimbang...

"Bekerjalah kamu seperti kamu akan hidup seribu tahun. dan beribadatlah kamu seperti kamu akan mati esok hari"

Hidup memang perlu matlamat dan target kan..
Baru la ada tujuan..
 Baru kita lagi rajin berusaha..

Dah post pasal rumah tadi kita selang seli kan dengan entri yang light light je ye..
Berbulan punya cerita tu..
Aku memang fikir banyak kali betul nak post ke tak..
Dah tulis pun duk peram je lagi..
Memang niat nak share..
Untuk kongsi kan info tu dengan semua..
 Cuma tunggu masa dan keadaan yang sesuai..

Hari ni rumah dah kosong sikit..
Nasib baik la Zack ada lagi dekat rumah..
Luqman pun ada lagi..
 Pagi tadi Wafi dan Hakim dah balik..huhu..

Sebelum Hakim balik ada kisah nya..
Die tu kan suka makan..
Sibuk sangat nak buat Merry Cheese Cake ke apa entah..
Asyik ulang benda tu je..

Semalam dieorang pegi makan dekat luar..
Balik tu aku tengok dieorang bawak bahan nak buat yang adik aku nak tu..
Elok tengah bancuh susu segar pulak tak de..
Kebetulan Wafi keluar kirim la..
Tapi balik bole tahan lambat..
Dekat pukul 2 pagi baru balik..
 Zack gagah kan diri jugak siap kan makanan tu..
Ye lah pagi ni Hakim dah nak balik Johor kan..

Benda tu kene bancuh dan sejukkan dalam peti sejuk je..
Macam buat kek batik..
Tak perlu bakar pun..

 
Pagi tadi tengok dah ada lobang sikit..
Hakim dah rasa la kot..
Tu pun lembik lagi aku tengok tengah hari tadi..
Ok la dapat rasa sebelum balik..
Lagi 2 minggu balik cuti sekolah bole la buat lagi..


Ni aku makan petang ni..
Buat minum petang..
Sebenarnya makan tengah hari tadi tak kenyang sangat..
Walaupun tak berapa kenyang tapi malas tambah..
Kawal makan..haha..

Dari makan lagi sekali petang ni..
Aku makan la benda ni..
Benda ni ada susu segar, nestum, dan biskut tiger..
Kira ok la tu..hehe..
Rasa die sedap je..
Lagi makan baru keluar dari peti sejuk..
Lagi sodap..hehe..

Nanti aku sambung cerita pasal rumah lagi..
Tak de lah banyak sangat pun ceritanya..hehe..
Tapi slow slow la ye..
Tak de la menarik sangat pun..
Sekadar perkongsian untuk orang yang perlukan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...