Sunday, 10 November 2013

Cerita Pindah..

Asslammualaikum..

Setelah pening-pening kepala pasal tempat tinggal..
Akhirnya pindah jugak la dari tempat sebelum ni..
Walaupun suka dan selesa je duduk dekat tempat sebelum ni tapi tak bole duduk sana lagi..
Apa bole buat..

Dari bulan September hari tu roblem sebenarnya..
Floor aku duduk tu ada company nak sewa..
Jadi aku tak bole la nak sewa..
Nak buat pejabat..
Owner tu bagi jugak la aku duduk lagi..
Tapi sebabkan aku pun macam tak selesa..
Orang yang aku sewa tu pun dah lepas tangan..
Aku pun amik keputusan untuk pindah je la..
Buatnya orang company tu halau on the spot ke..
Tak ke naya..
Baik la aku pindah keluar siap-siap..

Ni pun rezeki sangat dapat tempat baru ni..
Tak dapat la jalan kaki je lagi pegi kelas..
Tempat sekarang ni agak jauh..
Pagi tadi pun pegi kelas naik motor..

Semalam ayah dengan mak la datang sini tolong pindah..
Punya la jauh datang tolong pindah kan..hehe..
Tak de lah..
Sebenarnya mak nak amik almari aku tu..
Dulu ada jugak la plan nak jual almari tu kalau keluar dari bilik sebelum ni..
Tapi mak nak almari tu..
Mak pun rajin nak bawak balik almari tu..
Aku tak kisah pun..
Sambil tu dapat jugak la tolong aku pindah..

Dengan tak kemas barang lagi..
Nasib baik la barang-barang memang banyak dalam kotak-kotak aku simpan kalau tak guna..
Cepat jugak la keje pindah tu..
Tapi bilik sebelum dekat tingkat 1..
Nak angkat turun naik tu penat jugak la..
 Almari tak larat la nak angkat..
Mintak tolong budak keje dekat bawah tu angkat..

Dah tu kene pindah dekat bilik baru lagi..
Tido awal la semalam sebab penat giler..huhu..

 Hari ni pulak 1st day pegi kelas naik motor..
Mula-mula nak tumpang budak kelas..
Tapi kete penuh pulak mula-mula..
Aku pegi je la naik motor..
Nak balik hujan pulak..
Aku tumpang la budak kelas balik rumah..
Motor tinggal dekat kolej..

Petang tu nak amik motor..
Risau tinggalkan lama-lama dekat kolej..
Dah la banyak kes hilang motor..
Helmet pun men letak atas seat je..
Aku kan selalu positif..
Terbawak-bawak perangai dekat Penang dulu..
 Dulu memang tinggal helmet atas motor tak de hilang nya..
Tinggalkan wallet atas meja kafe lepas tu pegi amik makanan pun tak hilang..hehe..

Jadi risau motor hilang..
Helmet pun helmet pinjam..
Orang tu pulak macam elosi je sebab aku tinggalkan helmet..
Aku pun cepat-cepat la nak pegi amik balik..
Nak pegi amik tadi ada accident pulak..
Kemalangan maut dua orang..
Hari pun hujan..
Jalan licin..
Lagi pun memang dah ajal agaknya..
Al-Fatihah untuk mangsa..

Lemah semangat aku kejap tadi..
Masa lalu tadi pun baru lagi kemalangan agaknya..
Mayat mangsa pun ada lagi dekat situ..

Balik dari kolej pegi beli goreng pisang dan keropok lekor..
Bosan aku pegi la rumah budak kelas..
Guna internet sambil lepak dengan dieorang..
Pegi makan malam sekali..
Lepas tu pegi Paka kejap ada hal..

Jasa budak-budak kelas aku memang sangat tinggi..
Sangat membantu aku selama aku dekat sini..

Dekat kelas tadi pun ada benda yang menggembirakan aku..
Perhubungan yang terputus akibat Lines Plan dulu dah kembali terjalin..hahaha..
Gembira sangat..
Buang yang keruh ambil yang jernih..
Lupakan kisah lalu dan move on..
Dah bole bersembang macam biasa..:)
Buat apa nak simpan mara dan dendam lama-lama kan..



Ni lah bilik baru..
Tempat berteduh sampai habis belajar ni Insyaallah..
So far semua ok la..
Aku pun duduk bilik ni sorang je sekarang..
Jadi selesa je la..
Housemate pun setakat ni ok je..
Aku kan tak biasa duduk dengan orang..
Dah harap semua ok je..

Kemudahan pun macam kedai makan, kedai runcit dekat je..
Ada motor ni ok jugak la..
Lagi pun budak kelas aku sangat membantu..
Rumah budak kelas pun dekat je..
Bosan-bosan melepak la dekat sana..hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...