Friday, 25 October 2013

Ubi Kayu Rebus Kelapa Parut..

Assalammualaikum..

Hari ni sarapan ni..
Ubi rebus dengan kelapa parut..
Kelapa tu parut dan letak gula..
Jadi akan jadi lemak manis..


Memang sedap la..hehe..
Kalau dah balik sana memang susah la nak makan benda-benda macam ni..
Jadi dekat rumah ni nikmati la semua makanan yang ada..
Lagi pun esok dah balik Terengganu..huhu..

Pernah nampak menu ni dekat kedai..
Dekat kopitiam ke dekat mana entah..
Mahal giler..

Ubi ni amik dekat rumah ni je..
Memang ada tanam ubi..
Selain ubi ni yang boleh di makan..
Macam biasa mak selalu amik dan masak pucuk ubi..
Kalau tak amik masak untuk sendiri pun bagi orang kadang-kadang..
Biasanya kalau mak cik-mak cik aku datang suka jugak amik..

Masa makan ubi ni dengan kelapa teringat kecik-kecik dulu mak suka jugak buat nasi kelapa..
Nasi tu amik gaul dengan kelapa dan gula..
Tak tau la korang pernah makan ke tak..
Berebut-rebut ye bila makan..hehe..

Sekarang ni makanan makin canggih-canggih..
Tapi aku tetap la suka makan makanan macam ni..
Memang wish sangat kalau ada rumah sendiri nanti bole tanam macam-macam keliling rumah..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...