Friday, 11 October 2013

Sarapan di rumah..

Assalammualaikum..

Pada aku duduk rumah ni memang tersangat la seronok..
Hidup macam lagi terurus dan teratur..
Lagi pun kalau tak pegi mana-mana pun rasa sangat banyak ruang..
Lepak-lepak dekat rumah tanpa keluar pun memang dah best..
Kalau keluar pun 2 3 hari ni keluar dengan adik aku bawah aku je..
Pegi makan KFC dengan die..
Malam semalam pegi bank dengan die..
Lepas tu jalan-jalan pegi tengok barang dekat Giant..
Saje jalan-jalan je pun..

Bila dengan orang yang kita kenal dan dah biasa..
Memang banyak benda yang kita bole share..
Conversation pun sangat terbuka..
Tapi kalau dengan orang yang aku baru kenal..
Memang aku sangat limit kan kata-kata aku..
Nak berbual pasal sesuatu perkara tu pun aku fikir banyak kali..
Takut terlebih cakap je..
Tercakap benda yang tak sepatutnya ke..
Nanti buat orang tersinggung ke..
Lagi satu aku kalau bole tak suka nak cakap lebih-lebih..
Nanti orang kata riak, sombong, berlagak ke..
Kalau orang memang dah tau ke tak pe la..
Tapi kalau tak takut nak cerita banyak-banyak..

Pada aku biar la orang nampak yang buruk dan teruk nya lebih..
Aku tak kisah pun..

Ok berbalik pada cerita dekat rumah..
Memang sangat seronok duduk rumah sendiri kan..
Lagi tak perlu kongsi apa-apa dengan orang lain..
Boleh nak kongsi dengan orang..
Tapi orang yang sesuai dengan kita..
Memang la setiap orang ada kekurangan dan kelebihan..
Tu aku sendiri pun akui..
Tapi bila dah malas nak amik kisah memang aku suka buat hal sendiri je..
Tu lagi senang..
Tu aku lagi suka duduk sorang-sorang tu..

Punya la panjang intro..
Padahal nak cerita pasal sarapan dekat rumah je pun..hehe..

Balik ni nestum dah habis..
Mak pun tak de keluar beli barang..
Sebab weekend hari tu mak dengan ayah pegi hantar motor dekat Wafi..
Balik hari Isnin tak silap ayah kene keje dekat luar sampai semalam..
Petang semalam baru balik..
Hari ni nak pegi jemput adik aku yang last pulak..
Belum ada kesempatan nak pegi beli barang..
Kalau tak nestum tu memang menu wajib aku sarapan kan..

Disebabkan duduk rumah..
Tak perlu risau..
Banyak lagi pilihan lain..
Pilihan pun mesti lah menarik kan..hehe..

Jadi sejak balik ni la menu sarapan aku..

Bangun je..
Benda yang wajib ialah minum air kosong segelas..


Sambil tu amalkan ni juga ye..


Cuma segelas sebelum tido tu aku memang ambil awal..
Tu pun kadang-kadang aku ambil susu ke..
Minum jus dengan supplement ke..
Tak pun minum air kosong sikit je..
Sebab kalau tak kejap je dah terjaga nak terkencing..huhu..


Makan dua biji kurma selalu nya pagi-pagi..
Balik ni ada banyak kurma ayah beli aku tengok..
Memang aku buat sarapan la..


Dan balik ni pun ada rezeki ni..
Dah seminggu aku balik..
Tinggal banyak ni je..
Tiap-tiap pagi aku makan dua biji pisang..
Sebelum makan pun makan pisang lagi..
Tak kisah la makan tengah hari ke makan malam..haha..
Mak siap buat cekodok lagi..
Sebab ada setandan kan..
Orang dekat rumah ni bukan nya ramai sangat pun..
Memang aku suka makan pisang ni..
Hasil die..
Sistem perkhumuhan pun memang baik la..

Tadi mak cakap kalau keluar nanti nak beli nestum..
Yeay dah rindu nak makan nestum..:)
Tak sabar jugak masing-masing dah nak balik untuk raya haji..
Malam ni Insyaallah adik last balik..
Esok Wafi dekat Perlis balik..
Tapi Kakak aku yang 1st dan adik perempuan aku ada pegi kem tak balik..
Jadi anak perempuan tunggal la aku Raya Haji ni..hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...