Thursday, 24 October 2013

Makan..Makan dan Makan..

Assalammualaikum..

Semalam masa pegi beli barang sempat la jugak pegi timbang..
Aku kan memang suka timbang-timbang ni..hehe..
Lagi makan dengan sangat banyak nya masa cuti ni..
Maklumlah dekat rumah kan..hehe..

Tambah lagi pegi rumah M.Long..
Senang kata dekat rumah M.Long ke dekat rumah sendiri memang makan dengan banyak nye..haha..
Maklumlah makanan sentiasa ada je kan..
Tak perlu fikir pasal duit nak kene jimat ke..
Kalau tak de makanan pun bole masak je..
Sangat mudah kan..
Lagi duduk rumah tak de aktiviti sangat..
Kalau pegi kelas ada jugak la jalan kaki kan..
Nampak tak bertapa sukanya aku jalan kaki pegi kelas..
Tak pernah rasa terbeban pun..
Lagi pun tak payah susah-susah amik masa untuk pegi bersenam la..
Nak daftar diri dekat gym la..
Memang ada aktiviti yang bole membakar lemak setiap hari..

Hari tu masa teman en.bf pegi hospital masa die gastrik aku memang cepat-cepat je pegi timbang..
Dah lama jugak tak timbang..
Tapi tu timbang analog je..
Dah nilai die macam kurang je dari yang sepatutnya..
Rasa barang aku lebih berat dari sepatutnya..hehe..

Masa keluar hari tu on the way nak pegi toilet aku nampak timbang..
Sekarang ni macam-macam jenis timbang ada kan..
Harga pun sampai 60 sen..
Tapi sebab 1st time guna timbang tu..
Rugi je..
Dah la tak baca instruction die betul-betul..
Ada kene pegang besi tu la...
So nanti akan tau ada value apa entah..
Sebab tu la sampai 60 sen..
Tak pelah sekurang-kurang nya tau berat badan, tinggi dan BMI aku..
Yang ni timbang digital..
Result yang ni aku percaya la sikit..hehe..
Tapi tetap rasa patutnya lagi berat..haha..

Lemak dekat perut ni la yang paling merunsingkan..haha..
Balik ni memang aku nak turun kan balik berat..
Dekat rumah ni pun tak de puasa..
Kalau dekat sana rajin je puasa, ada aktiviti fizikal dan makan pun terkawal..


Ni antara sumber lemak..hehe..
Aku memang suka ais krim ni..
Balik ni je dah 3 kali beli ais krim ni..
Kalau ada dekat rumah boleh kata setiap kali lepas makan aku makan ais krim ni..hehe..

Sedap sangat bila kunyah coklat Hershey's  die dalam ais krim tu..
Coklat tu besar-besar dan sangat banyak..
Memang puas hati sangat..

Aku sebenarnya kurang suka ais krim yang agak heavy macam Baskin ke..
Memang aku suka yang sederhana je..
Sama la macam aku lagi suka blueberry cheese cake King's banding dengan Blueberry Cheese Cake Secret Recipe..
Sebab aku memang kurang suka kek yang heavy..
Aku pun kurang suka froyo Tutti Frutti sebab lagi prefer froyo dekat J.Co..


Biasa makan dalam mangkuk je..
Tapi beli yang baru ni siap beli cone lagi..haha..
Saje suka-suka..
Makan ais krim sambil duduk-duduk dekat laman..hehe..

Sape tak pernah rasa ais krim ni bole la cuba..
Mana tau berkenan pulak..hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...