Thursday, 24 October 2013

Cerita tentang Laptop..

Asslammualaikum..

Rasanya aku dah banyak jugak cerita pasal laptop aku kan..
Aku memang cuba bertahan untuk guna laptop ni..
Lagi pun tinggal berapa bulan je lagi nak habis belajar (Insyaaallah)..
Kalau dah keje nanti fikir lain la..
Fikir untuk masa terdekat ni dulu la..

Lagi sem depan ada subjek projek..
Rasanya memang perlu guna komputer..
Melainkan kalau perlu guna SAP 2000 memang kene buat dekat lab..
Tapi kalau ada crack bole jugak la buat  dekat laptop sendiri..
Lagi senang..
Kalau tak pun akan guna laptop sendiri jugak untuk buat report kan..

Lebih lagi bila duduk sorang ni..
Laptop ni je la peneman aku..hehe..

Buat masa sekarang ni aku rasa macam malas sangat nak pindah..
Sem depan agak banyak subjek dan komitmen..
Memang aku suka bila bole ulang balik rumah sendiri..
Lagi satu bila duduk sorang ni kurang terganggu sangat la..
Lagi senang nak buat keje..
Kalau tak online, tidur, aku buat keje la..
Kalau duduk dengan orang banyak benda jugak kene consider..
Yelah duduk dengan orang ada masa kene berinteraksi jugak kan..
Dan dah dua sem duduk sendiri Alhamdulillah aku ok je..
Tapi duduk dengan orang pun ada kelebihan jugak..
Duduk dekat pun kalau ada apa-apa keperluan ke kolej pun senang..
Lagi aku tak de transport..
Susah sikit la bila aku duduk jauh..

Sekarang ni dua benda yang merisaukan aku pasal tempat tinggal dan laptop ni la..
Harap semua baik-baik je..
Insyaallah Tuhan permudah kan semua untuk aku..

Sejak dah format dan pakai Windows XP ni agak ok la..
Tak de la cepat panas dan selali hang lagi macam dulu..
Harap ok la untuk AutoCAD dan XP tu..
Harap sangat ok untuk guna 4 bulan ni..

Tapi kan laptop ni ada satu masalah lagi..
Cuba untuk bertahan tapi nampak nya macam tak dapat di selamatkan lagi je..huhu..


Masalah dekat adapter die..huhu..
Dah koyak dulu try la balut dengan tape tu..
Bole je la guna sebelum ni..
Cuma kene adjust adjust sikit la sebab kadang-kadang contact dekat dalam tak betul da kan..

Banyak kali terfikir nak beli baru..
Tapi nak buat macam mana..
Keadaan tak mengizinkan..:)

Hari tu tengah guna aku pegi tandas kejap..
Balik tu tengok dah tak charge..
Try adjust adjust pun tak bole..
Aku tengok dekat adapter tu lampu die pun tak menyala..
Aku try tukar-tukar plug pun sama jugak..

Rasanya adapter tu dah rosak..
Mungkin sebab short ke apa kan dalam tu dan dah kill kan adapter tu sekali..huhu..
Cuba banyak kali jugak la..
Try tukar dekat plug lain ke..
Tapi nampak macam tak berkesan je..huhu..
Pernah try try  tapi macam ada spark dekat tempat yang koyak tu..hoho..

Aku pun risau jugak kalau benda-benda letrik ni..
Tak pasal aku pun short karang..
Tak pun kill laptop aku ni pulak..huhuhu..
Lagi naya..
Walaupun laptop ni dah buruk tapi aku sayang sangat..
Sangat banyak berjasa..
Nak beli lain pun rasa nak guna lagi je laptop ni..huhu..

Harap dah keje nanti dapat la keje yang ok supaya bole beli laptop baru..
Tak pun company provide laptop..hehe..

Aku memang tulis ni sebagai kenangan aku sepanjang hidup ni..
Susah senang aku supaya aku tak mudah lupa diri..
Dan sebagai peringatan kepada aku..
Ada orang yang bila susah dan lepas tu dah senang die mungkin tak nak susah lagi..
Tapi sepanjang aku hidup ni sangat banyak pengalaman dan pengajaran..
Aku sangat bersyukur dengan semua ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...