Saturday, 21 September 2013

Weekend September 2013 - Weekend with BFF..

Assalammualaikum..

Kalau minggu lepas sibuk dengan kenduri kawan-kawan..
Weekend ni pun merupakan weeekend yang sibuk dan menarik untuk aku..
Sangat spontan dan tak plan apa-apa pun..

Malam sebelum tu aku tido lambat..
Tido awal sebenarnya..
Tapi tido terganggu dengan nyamuk..
Kenapa entah malam tu banyak pulak nyamuk..
Kalau ada nyamuk dalam bilik memang kene bunuh dulu..
Pastikan dah tak de baru bole tido..
Kalau tak mesti tido akan terganggu dengan nyamuk..huhu..

Last aku bangun sebelum tido balik aku tengok jam pukul 5 pagi..huhu..
Pukul 8 lebih tetibe orang call..
Call yang memang dari orang yang suka buat surprise..hehe..
Hendry dah sign off..

Dia on the way nak ke KSB..
Aku malas nak sambung tido balik terus pegi mandi dan siap-siap..
Carik kete dan hotel untuk die sebab die nak bermalam satu malam dulu sebelum balik kampung..

Turun dari boat aku amik die dengan Adzim lepas tu terus pegi makan tengah hari..
Lama jugak la lepak sebab sembang-sembang sambil makan..
Lepas tu die check in dan aku pun balik bilik..
Saje pilih hotel yang dekat dengan tempat aku duduk..
Aku nak book kan senang..
Nak keluar pun senang..
Petang sikit baru nak kuar balik..
 
Balik bilik aku rasa nak sambung tido balik..
Ye lah pagi tadi macam dapat tido kejap je..
Rasa macam nak tido tapi mata macam tak berapa mau lelap je..
Baru terlelap sekejap je aku pun tak pasti berapa lama..
Tapi sejam pun tak sampai en.bf pulak SMS aku..
Sekarang ni kitaorang kan tengah usahakan sesuatu..
Ber SMS la aku dengan en.bf..
Lepas tu ada hal kene call die pulak..
Apa bole buat dah ada hal kan..
Baru aku baring-baring balik Hendry dah call pulak..
Ajak minum dekat bawah..
Aku pun turun je lah..
Malas nak tido dah..

Minum ABC dekat bawah lepas tu setelkan pasal kereta sebab nak pegi Kuantan..
Hendry mengidam nak makan ikan bakar..haha..
Maka ke Tanjung Lumpur la kita makan ikan bakar..
Kalau pegi sini biasanya kitaorang makan dekat Ana Ikan Bakar Petai..
Amik ikan bakar, sotong goreng tepung, kailan ikan masin dan telur dadar..

Balik dari makan pegi beli tiket untuk die balik kampung pulak..
1st time pegi terminal bas tu sendiri..
Sebelum ni aku dah dua kali pegi terminal bas baru tu..
Tapi tak pedulik pun pasal jalan nak pegi sana..
Sebelum esok kelam kabut baru nak pegi Terminal bas tu dengan jalan yang tak pasti..
Baru nak beli tiket..
 

Lepas tu balik sini Kemaman sebab terasa macam nak makan durian la pulak..
On the way tu usha jugak tepi jalan kot-kot la ada orang jual durian..
Tapi tak de..
Makan dekat Kemaman je la..

Bole pulak on the way nak balik Kemaman tu malam-malam tu bukak cerita horror pasal jalan dekat Malaysia..
Serius cuak ok..
Adeh tak de keje betul masing-masing..haha..

Masa sampai tu ada 2orang ni angkat tangan dekat Hendry..
Tapi die tak kenal pun..
Cuma kitaorang rasa die kene kapal jugak je..
Pilih lepas tu suruh orang tu kopek dan makan dekat situ je..
2 orang lagi tu pun sama makan dekat situ jugak..
Kitaorang amik dua biji durian je..
Sekali masa dua orang tu bayar die bayarkan sekali untuk kitaorang punya jugak..
Alolo sweet nya..
Alhamdulillah rezeki..
Semoga lebih murah rezeki lepas ni..
Padahal tak kenal pun siapa..
Dan masa bayar lepas tu dieorang cuma angkat tangan dari jauh je..
End up dengan lepak-lepak minum-minum sembang-sembang..

Pagi tadi aku bangun lambat jugak la..
Tapi dalam pukul 10 dah tak bole tido..
Call en.bf sebab hari ni die ada hal..
Tapi die dah bangun awal dan kuar awal kot sebab nak pegi jumpa kawan-kawan die dekat sini sebelum balik..
Pukul 12 dah check out die amik aku dan pegi jumpa kawan die kejap dekat Geliga..
Kawan die dah nak naik boat nak naik kapal balik..

Lepas tu pegi makan tengah hari dekat Kuala Kemaman..
Die nak makan satar..
Nak naik bas tak nak makan berat-berat takut sakit perut dalam bas..haha..
Aku je makan nasi dengan lauk ikan pari masak asam pedas dan peria goreng sambal..
Die pulak beli satar, sate ikan, pais ikan dengan sotong..
Sedap jugak la satar dekat sini banding dengan ada makan dekat kedai tepi jalan dekat area Swiss Garden yang under construction on the way nak ke Kuantan kalau ikut Balok tu..

Setel makan gerak ke Kuantan..
On the way tu en.bf call..
Urusan die untuk hari ni dah setel..
Dan bagi tau berita yang agak menggembirakan..
Sampai ke stage ni aku agak gembira..
Tapi ada beberapa stage lagi..
Insyaallah kalau semua dah settle aku akan kongsikan..
Dan aku rasa banyak info yang aku boleh kongsikan dengan korang..

Sampai Terminal bas tu pun just nice je masa..
Tak de la tunggu bas lama sangat..
Bas pun memang dari Kuantan..
So memang tak de lah tunggu lama..
Kalau bas dah jalan beberapa tempat die punya delay tu sabar je la..
Tapi keadaan jalan pun kita tak bole nak jangka kan..

Die dah naik bas aku pun gerak la..
Masa hantar kereta tadi ada lah drama sikit..
Tapi aku malas nak share..
Aku cuma doa Tuhan sentiasa lindungi aku dari perkara yang tak baik..
Lagi-lagi aku kene banyak berdikari sendiri dekat sini..
Aku anggap apa yang jadi supaya aku lebih beringat..
Mungkin teguran dari Tuhan atau cara Die supaya aku lebih berubah kearah kebaikan..
Semoga tak de apa yang tak baik jadi dekat aku sepanjan hidup ni..
Sama la dengan ahli keluarga aku dan saudara mara aku yang lain..
Aku pun ada salah aku jugak..
Ni la jugak antara sebab kenapa aku suka pegi mana-mana dengan budak course aku..

Jadi weeekend ni memang agak menarik..
Menghabiskan masa makan-makan, jalan-jalan, sembang-sembang dengan BFF..
Berita baik jugak dari en.bf..
Urusan nampak mudah tapi sangat membuatkan aku berdebar-debar..
Dan perkara yang terakhir tu banyak buat aku berfikir dan tersedar balik jugak..
 Semoga semua baik-baik je..
AMIN..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...