Tuesday, 17 September 2013

Weekend September 2013 - Wedding Ikin - Majlis Nikah..

Assalammualaikum..

Sambung lagi cerita wedding Ikin..
Maklumlah aku duduk rumah die 3 hari dua malam kan..
Kenangan betul..
Tak pernah pun pegi wedding sape-sape macam ni lagi..
Rezeki die la..
Kitaorang pun tak pernah plan pun macam ni..
Tuhan tu sebaik-baik perancang kan..:)

Ni part yang sebelum ni..

Dalam pukul 7 lebih jugak la semua tu baru siap rasanya..
Nikah nya lepas Isyak..
Saudara mara Ikin pun dah makin ramai datang..
Masing-masing ada dah take over siapkan pelamin dekat bawah..
Aku memang tak turun lagi dah..
Kecuali masa hantar hantaran dekat bawah je..
Photographer die dah datang baru aku mandi..

Dah la Ikin tak ambil mak andam pun..
Tapi nasib baik la ada kawan Ucu die, Kak Ju yang pandai mekap kan orang..
Siap ada bawak mekap segala..
Ikut plan Ain yang nak mekap kan..
Tapi dah die petang tu baru nak pegi amik adik die dekat KL..
KL tak nak jem pulak kalau jumaat malam kan..
Tu pun nasib baik die sempat sampai sebelum majlis mula..
Kalau nak tunggu die mekapkan memang tak la..

Memang rezeki ada Kak Ju tolong mekapkan..
Mekap pun light light simple je tapi cantik..
 Pengantin pun pakai jubah je untuk akad nikah..
Tudung pun buat sendiri je..

Masa nak akad nikah ada khutbah bukan main lama lagi..
Tapi bagus la sebab berkisar mengenai tanggungjawab suami isteri..
Bagus untuk pengantin, orang yang dah kawen dan jugak orang yang bujang macam aku yang akan kawen..haha..

Alhamdulillah nikah dengan sekali lafaz je..
Lepas tu pengantin lelaki solat sunat..
 Seterusnya acara serah mas kawen dan batal air sembahyang..
Dan di akhiri dengan acara makan-makan..
Menu malam tu ialah mee kari dan kueh mueh..
Ada pulak roti jala feveret aku..
Memang banyak la aku makan..haha..

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...