Wednesday, 18 September 2013

Weekend September 2013 - Balik Terengganu..

Assalammualaikum..

Esok nya mak dengan ayah hantar adik aku balik Johor..
Aku memang duduk dekat rumah je la siang tu..
Malam tu balik tiket pukul 1030 en.bf hantar..
Dia pun nak balik KL..

Pukul 2 lebih dekat pukul 3 tak silap aku turun dekat Kuantan..
Amik tiket sampai Dungun..
Tapi masa call Alet die pun on the way nak balik..
Lebih kurang je perjalanan..
Aku turun dekat Kuantan je..
Balik dengan die..
Dalam pukul 4 jugak la sampai..

Ni 1st time aku balik sini malam..
Risau jugak la..
Sebab sampai pagi..
Biasa aku turun dekat tempat aku duduk ni lepas tu jalan kaki je..
Tapi dah pagi-pagi buta ni aku pun macam berani tak berani je..
Nasib baik sangat la Alet pun on the way balik sama..

Sampai bilik housemate aku dah tak pindah..
Tapi pada aku cara die agak tak matang la..
Mungkin die mara dengan owner sebab die disuruh keluar..
Tapi aku rasa salah nya banyak berpunca dari die sendiri..
Tapi biasa la..
Kita susah nak nampak salah kita..
Suka salahkan orang lain..

Aku tengok dalam toilet punya la banyak sampah..
Ada mangkuk yang tak berbasuh..
Sampah makanan yang minggu lepas sebelum aku balik pun die tak buang..
Lepas tu aku tengok die tak tutup pun lampu bilik die dan ada satu bilik lagi..

Pelik pulak la aku sebab masa aku nak bagi tau die aku sampai pagi..
Takut die kunci pintu je..
Tapi die kata die dah pindah banyak hari jugak..
Aku pun bukak la pintu bilik die..
Sekali bau busuk giler..

Aku tengok ada bekas-bekas makanan dan minuman yang die tinggalkan dalam bilik..
Ni la yang buat kan berbau..

Tinggal satu tilam je..
Mana pegi bantal dan tilam lain aku tak tau la..

Lepas tu aku pun tutup je lampu..
Malas aku nak kemas..

Aku cuma kemas kan toilet sikit..
Lepas tu pegi buang sampah yang dah lama tu..
Esok tu aku inform dekat budak yang keje dekat bawah pasal bilik die..

Aku rasa die macam saje je buat macam ni sebab marah dekat owner paksa die keluar..
Tapi pada aku agak melampau la jugak..
Kalau aku pun tak de lah aku tergamak nak buat macam ni..
Sabar je la kan..
Macam-macam perangai manusia ni..

Tadi pun masa balik kelas aku tanya pasal bilik die ni dekat budak yang keje dekat sini..
Bila la nak datang kemas..
Cepat-cepat la kemas bagi bersih semua ni..:(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...