Monday, 2 September 2013

Shiseido Black Mask..

Assalammualaikum..

Ni pun satu barang lagi yang aku dapat lagi hari ni..
Tapi beli ni pun last minit je sebenarnya..

Dah lama jugak aku nampak benda ni..
Cuma tak amik tau sangat pasal benda ni..

 Shiseido Black Mask..

Tapi semalam aku baca blog fynahere..
1st time baca blog die sebenarnya..
Dan die banyak kongsi tips kecantikkan..
Lagi pun die pun part time andam orang..
Lagi mahir la bab ni..
Banyak info dekat blog ni..


Kalau tips kecantikkan tu aku memang suka baca..
Tapi kalau bab mekap ke maaf la ye..
Aku ni memang tak pakai mekap lansung..
Tak de beli mekap lansung..
Jimat sikit duit aku..hehe..

Aku pun baca la dekat Tips cantik yang die share..
Banyak la info menarik jugak aku rasa..
Dan paling menarik perhatian aku ialah pasal mask..
Sebab die pun guna mask yang sama aku pernah guna dulu..
Mask dari Bioglo tu..
Mask tu pun dah nak habis da..

Aku pun berminat la nak cuba mask Shiseido..
Die pun kata lagi ok dari mask Bioglo tu..
Harga pun agak ok..
Tapi kalau kata sakit guna mask Bioglo tu..
Aku rasa biasa je pulak..huhu..
Tapi ramai jugak yang cakap sakit pakai mask tu..

Ok lepas tu aku pun survey-survey la orang yang jual mask ni..
Aku memang perlukan mask sekarang..
Sebab dah lama tak buang whitehead dan blackhead dekat muka..
Benda-benda ni la yang akan membuatkan kulit muka kita lagi berminyak..
Kalau ada buang pun dekat hidung je..
Kulit aku ni kadang-kadang orang tak perasan pun ada tapi hakikatnya tersangat lah banyak..
Lagi kulit aku ni sangat berminyak kan..

Kalau keje dulu selalu jugak la pegi facial..
Ni memang dah lama tak pegi..
Harap basuh, pakai scrub la untuk kurang kan..

Dah survey-survey semalam tak ramai pun yang response..
Sebab aku mesej dekat fesbuk malam kot..
Dan kebanyakkan nye jauh la..
Memang kene pos..
Ada jugak la yang harga termasuk pos..
Tapi kalau bole elak..
Memang aku nak elakkan la guna pos kalau dekat sini..

Dekat rumah tak pe..
Kalau aku tak de pun ramai yang bole amik barang tu..

Sudahnya aku cari dekat Mudah yang area dekat sini..
Sms je senang..
Kebetulan budak tu pun nak balik Kemaman hari ni..

Pagi tadi die SMS nak bagi barang..
Tapi aku pulak sibuk..
Sibuk nak amik horsetail..
Sibuk nak pegi kelas..

Petang lepas keje tadi la budak tu hantar..
Hantar sampai depan pintu..
Haa lagi senang kan..
 Pejabat budak tu pun dekat area tempat aku duduk ni je..
Aku nak pegi amik pun die kata tak pe..
Die hantar kan..
Lagi la bagus..hehehe..
Harga budak ni offer pun agak menarik bila aku compare dekat internet..

Harga
1-5PCS RM1.50/PCS
6-10PCS RM1.30/PCS
11-15PCS RM1.10/PCS
16-20PCS RM0.90/PCS

Kalau nak dapat harga RM 0.90/PCS pun 16-20 PCS je..
Ada tu sampai order RM 10/10PCS..
Ada 100PCS baru dapat harga RM 0.90/PCS
Jadi aku rasa harga budak ni memang ok la.. 
Tambah hantar by hand terus..
Lagi la aku suka..hehe..

  Terus order 20 PCS..hehe..
Nak dapat harga RM 0.90/PCS punya pasal..hehe..
Lagi pun bole buat stok..
Tak de lah kene beli banyak kali..
Kalau senang nak beli banyak jual dekat kedai tu tak pe gak..hihi..

Nak je bilik..
Terus excited nak guna..
Maklumlah dah lama tak guna..hehe..

Ni direction nak guna..
Budak tu ada share dekat mudah..

Cara Menggunakan Shiseido Black Mask:

1) Cuci muka terlebih dahulu seperti biasa.
2) Steam atau wapkan muka dengan air panas agar pori2 terbuka lebih kurang 5
minit. (tidak diwajibkan, kalau rajin buat la yer..)
3. Sapukan masker di muka anda, terutama bahagian yg diinginkan seperti hidung
atau di kawasan yg byk balckhead & whitehead. (Jauhkan dari terkena pd kening,
bibir dan kawasan mata)
4) Boleh gunakan dangan jari. Kalau pakai jari lebih mudah untuk disapu supaya
lebih rata di muka.
5) Biarkan selama lebih kurang 30 minit hingga masker benar2 kering/keras.
6) Cabut masker perlahan dari bawah ke arah atas wajah anda dan anda akan
lihat sendiri blackhead & whitehead melekat di mask.
7) Bersihkan wajah dengan air dingin agar pori-pori tertutup dengan sempurna.

Dan ini kebaikkan mask ni..

Secara ringkasnya Penggunaan Shiseido Black Mask:

-Mengeluarkan blackhead
-Menghilangkan kotoran di wajah
-Mengecilkan pori-pori wajah, mengurangkan kedutan, anti penuaan dan
mencerahkan wajah.
 

Dan inilah hasil nya..

 Nampak tak hasil dia..
I dah bagi tau kan..
Blackhead and Whitehead sangat banyak dekat muka I..
Walaupun tak nampak..
Tapi sangat banyak ok..hehe..
Dekat semua bahagian pulak tu..hehe.. 

Ni lebih dekat..
Sangat banyak kan..hehe..
Sebab tu la muka sangat berminyak..

Tapi lepas guna dan tanggalkan mask ni..
Rasa kulit lagi bersih dan lembut..
 
Satu lagi..
Macam muka aku mungkin agak lebar..
Jadi guna satu paket tu sekali guna..
Ada jugak yang aku baca bole guna dua kali se paket kalau muka tak berapa lebar (muka kecik)..

Selamat mencuba..
Memang aku recommend guna mask ni..
Harga pun tak mahal sangat..

2 comments:

  1. sama la kita kak.. saya pun tak bermekap juga.. tu la kadang2 kenaa tegur.. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uish kene tegur ke?..Ye lah Liya kan cikgu..kene la jaga penampilan sikit kan..
      Akak ni dengan budak site je..kalau bermekap kene tegur kot..terbalik pulak kan..hehe..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...