Monday, 2 September 2013

Kordel's Horsetail

Assalammualaikum..

Dalam serabut-serabut banyak benda nak settle dalam masa terdekat ni..
Sempat la jugak amik masa untuk benda lain jugak..
Dapat jugak la alih kan sikit perhatian tu dari fikirkan masalah yang belum selesai lagi..huhu..

Hari ni jugak la banyak benda nak kene urus..
Semalam tido lambat..
Hari ni kelas pukul 1..
Pagi tadi dah bangun tido balik kunci jam nak bangun pukul 12..

Tengah sedap tidur tetiba ex-roomate aku call..
Kata nak bagi barang pukul 12..
Minggu lepas aku ada kirim barang dekat die..

Sebelum ni aku ada makan supplement untuk rambut jugak..
Tapi aku makan yang ni..


Dah lama jugak habis..
Dan kadang-kadang aku ada je skip makan..
Biasa la..
Awal-awal beli bukan main semangat je kan..
Dah lama-lama kadang-kadang siap lupe lagi ada benda tu..haha..

Tak ingat la bila..
Tak silap aku masa pegi Mid Valley cari seliper aku dan survey spek en.bf aku ada singgah farmasi Caring nak beli benda ni balik..
Dah lama sangat..
Aku pun dah tak ingat..huhu..
 Tapi SA tu suggest beli horsetail lagi ok..

Sekarang ni rambut aku memang agak banyak gugur..
Mungkin sebab waktu tidur tak menentu dan sebagai nya..
Ok je kalau rambut kita gugur..
Dengan jumlah yang sepatutnya lah..
Tapi bila gugur dan tak diganti/tumbuh balik tu yang masalah nya..
Atau gugur terlampau banyak..

Jadi aku pun macam rasa patut makan supplement untuk rambut ni..
Selain cuba betul kan masa tidur aku..
Aku pun teringat la nak beli horsetail ni..
Nak cuba..

Disebabkan aku malas nak keluar pegi cari jauh-jauh..
Maka aku kirim je la dekat ex-roomate aku masa duduk hostel dulu..
 Sebab die selalu pegi Kertih rumah adik die..
 Aku mintak die tengok kan dekat Mesra Mall..
Sebab dekat sana ada Watson dan Guardian..
Aku pun tak pasti ada jual dekat dua tempat ni ke tak..

Selain tu aku survey kalau ada jual online ke..
Ok jugak tak payah la nak susah kan orang ke kan..

Tapi ada sekali tetiba ex-roomate aku ni SMS die dah on the way pegi Mesra Mall..
Aku dengan tak bagi duit nye lagi..
Lepas compare dengan harga online aku rasa baik mintak die terus belikan je kalau ada..

Sebab kalau beli online ada charge postage je dan rm 6 lebih..
Ada charge handling rm 3..
Lepas tu ambil masa 10-15 hari bekerja..
Malas la pulak aku..
Lebih kurang atau bole kata untung jugak la sebenarnya..
Sebab yang online tu tengah ada promotion..
2 botol rm 9+.++..
Botol ke dua ada 50% diskaun..
Tapi bila fikirkan ada option lain..
Dan aku malas kalau orang pos laju hantar barang nanti..
Aku tak de dekat bilik..
Kene collect dekat pejabat die..
Tu yang aku malas..

So aku decide untuk suruh die beli je..
Bole pulak die call aku suruh cakap dengan SA tu..
Sebab die takut tersalah beli..hehe..
SA tu pun baik je layan..
Sabar je la ada customer macam kita orang ni kan..hehe..
 SA tu kata tak de double pack macam online..
Ada promosi diskaun 20% je..
Aku beli sebotol je dulu..
Jadi total untuk Kordel's Horsetail 500mg aku beli ialah  RM58.00..

Nak beli dua botol terus malas pulak aku..
Cuba la sebotol dulu..
Lagi pun mana tau ada promosi untuk double pack atau diskaun lagi banyak ke lepas ni kan..hehe..

Ni la rupe nya Kordel's Horsetail..


Ni ada maklumat sikit dekat belakang botol..


Ni aku amik dari web kordel's..


Horsetail 500mg comes from the springtime European Horsetail plant. This plant is a rich, natural source of silica, with the highest bioavailability and assimilation in the body.

Silica is the most active component of collagen which acts as a binding agent that keeps our cells ‘glued’ together. Sufficient silica levels in the body help skin stay soft and elastic, eyes sparkle, hair shine, and bones and teeth remain strong.

Horsetail… The Easily Absorbed Form of Silica
Widely found in nature, silica is better absorbed in an organic form such as that found in the herb horsetail (used in Horsetail 500mg).

Healthy Nails and Hair
Silica is a constituent of bone, tissues, organs, the sheathing around nerves, hair, nails and skin.

The silica in horsetail strengthens nails and hair and is especially good for split ends. This herb helps eliminate excess oil from the skin and hair and is believed to make individual hair strands stronger, thicker and more resilient.

Horsetail facilitates the absorption of calcium which nourishes nail, skin and hair and strengthens bones. It has been suggested that horsetail may be of some use in the treatment of brittle nails.

Horsetail helps the body utilize and hold calcium to maintain healthy bones and hence, may be beneficial in helping to prevent osteoporosis. The silica contained in horsetail is highly absorbable and is used to promote bone health and collagen formation. This is especially important for menopausal women who are at risk of osteoporosis and signs of ageing such as the wrinkling of skin.

Indications
Possible benefits:
  • good conditioner for nails and hair
  • helps eliminate white spots from nails
  • controls excess oil on skin
  • helps strengthen bones
 Sesiapa yang berminat dan rasa perlu bole la cuba..
Dekat Guardian ada jual..
Dekat Caring pun ada..
Dekat Watson aku tak pasti pulak..

Kenapa aku kata sebab perlu..
Sebab macam aku ni rasa banyak nye rambut gugur..
Lepas tu rasa rambut pun agak nipis..
Kalau pegi potong rambut pun orang tu ada tegur jugak..huhu..
Jadi kene la usaha sikit..
Kalau tak de masalah aku pun malas nak beli dan makan macam-macam..
Cuba kalau rambut memang cantik dan lebat je..
Tak payah nak keluar duit..
Tak payah nak pening-pening kepala kan..

Lagi satu masa aku pegi Caring dulu..
SA tu ada bagi tau..
Result die mungkin tak cepat..
Sebab die supplement..
Result die mungkin agak lambat..
Sebab die bukan ubat macam more kepada chemical..
Tu die punya reaction mungkin cepat..

Insyaallah aku share lepas kalau ada perubahan ke nanti..
Mungkin lepas sebulan dua..
Sebab macam ni pun sebotol ada 60 tablets..
Bole tahan 2 bulan kalau makan satu tablet sehari..
 Kalau ikut direction die suru makan 1-2 tablet 3 hari sekali..



7 comments:

  1. sis, cemana dengan supplement ni? saya pun baru beli. berkesan tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far makan ok je..rasa nak continue je makan..lg pun masa beli SA tu mmg dah inform yg benda ni lmbat skit nmpk kesan die sbb organik..berbanding chemical..

      Delete
  2. Rasa dah ada result kan..boleh kongsi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. so far ok dan still consume lagi..rambut kurang gugur dari sebelum..mungkin jugak kombinasi guna dgn shampoo BaWang..

      Delete
  3. Sis...breastfeeding mom boleh guna tak, ada info tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pasti la..tak de pulak info bila bukak web Guardian atau Kordel's..Cuma kalau produk yang tak sesuai memang die bagi caution dekat web Kordel's..Glucosamine plus Chondroitin 500/400 cth nya ada caution yang inform produk tu tak sesuai during pregnancy or breastfeeding dan allergic seafood..Saya rasa paling baik refer dekat pharmacist dekat Guardian ke..lebih tepat dan meyakinkan..

      Delete
  4. sis, dah lama pakai kan? berkesan tak?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...