Monday, 19 August 2013

Misi Tak Berjaya..

Assalammualaikum..

Sejak balik sini aku ada beberapa target untuk di buat..
Dan ada beberapa perkara tu yang aku memang perlu buat..
Tapi entah kenapa dengan aku ni..
Leka dan lalai je..

Salah satu punca aku leka je ni tak lain tak bukan sebab internet..
Dekat bilik aku ni memang dapat wifi free dari kopitiam bawah..
Bole akses internet 24 jam dan sangat laju..
Jadi aku memang online dan menonton je lah duduk bilik..
Boleh tengok movie online dekat tonton..
Download movie kadang-kadang..
Dan menonton online dekat youtube..
Kadang-kadang siap bosan sebab menonton je..
Bole pulak maca tu kan..
Sepatutnya bila bosan study la baru menonton..

Awal-awal ni pun sebab aku balik lambat pun macam dah tak teratur sikit..
Hari ni tibe-tibe ada test Welding Inspection..
Memang tak prepare la..
Lepas test ada quiz pulak..
Nasib baik la soalan tu ada ulang balik..
Tapi bila buat test dan quiz ni memang perasan banyak sangat benda yang aku tak beri perhatian..

Mungkin masa dalam kelas bagi je perhatian..
Tapi bila dah balik kene la buat revision..
Lagi kalau nak test dan quiz..
Memang kene prepare la kan..
Dan benda ni la yang aku tak buat sekarang..

Benda-benda ni pulak bukan la benda yang aku pernah belajar..
Kebanyakkan nya benda baru..
Macam mana la aku bole ambil mudah je..huhu..
Untuk apa-apa assignment, quiz dan test lepas ni memang aku nak prepare betul-betul..

Lepas tu pasal CBL pun satu hal..
Sem ni tak buat pun lagi..
Salah satu punca nya sebab nak buat CBL kene pegi dekat bangunan lama..
Jauh skit..
Tu yang malas..

Lagi satu salah satu sebab malas nak study pun sebab kalau dulu bila ada gap aku tak balik pun..
Pegi library study apa yang patut..
Sekarang ni kalau gap sejam pun akan balik bilik..

Tadi dah pegi bayar yuran untuk sem ni sikit..
Punca nya had limit akaun Maybank aku untuk pengeluaran dekat ATM RM 1k JE..
Lepas tu siap dapat alert untuk tukar kad ATM tu tadi..
Sebab kad aku akan expired bulan Februari tahun depan..

Nasib baik la bank dekat bawah ni je..
Kalau free nanti memang nak pegi tukar..
Takut lupe..
Tu sebab la aku suka duduk dekat sini..
Pape pun senang..

Masa bayar tadi aku mintak no akaun Maybank..
Balik je bilik aku terus transfer selebihnya..
Lambat-lambat nanti takut terguna ke apa duit tu..
Jangan buat main..
Tu je la duit yang ada nak bayar yuran..
Kalau jadi pape mana nak korek duit..huhu..

Tadi terus take note jadual exam dan jadual untuk buat CBL..
Memang kene cari masa untuk buat CBL macam mana pun..
Kuat kan la semangat nak pegi buat..
Jangan la ikutkan sangat malas tu..
Karang pegi buat pun belum tentu lulus..
Tak jugak sedar diri..hoho..

Satu lagi misi aku ialah untuk tidur awal dan bangun awal..
Sekarang ni masa tidur memang teruk giler..
Lepas tu aku pulak banyak kelas lambat..
Lagi la perangai tu menjadi-jadi..
Bila weekend lagi la teruk..
Kadang-kadang hari dah terang baru nak tidur..
Kalau tidur lambat sekali sekala..
Atau tidur lambat sebab ada buat keje ke tak pelah jugak..
Ni tak..
Tidur lambat sebab menonton..

Harap sangat benda-benda negetif ni dapat diatasi dan diperbetulkan..
Jadual exam pun dah keluar..
Lusa pun ada test..
Aku akan cuba buat yang terbaik untuk semua ni..
Tak lama lagi pun..
Tak payah nak malas-malas sangat..
Dah keje balik nanti lagi la penat..

All the Best..:)
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...