Tuesday, 20 August 2013

Minggu Test..

Assalammualaikum..

Minggu ni agak sibuk..
Tapi aku tak de lah sibuk mana pun..
Keadaan masih terkawal lagi..hihi..

Minggu ni sangat memang minggu test..
Naik je dari cuti raya ni ada tiga test..
Nasib baik la satu subject dah buat test sebelum cuti..
Semalam ada satu test dan quiz..
Tapi aku ni bole pulak tak tau pape dan tak prepare pape pun..
Walaupun macam dah agak akan ada test..
 Hasil nya kita tengok je la nanti..
Esok pulak akan ada satu test lagi..
Tapi aku tak de nota slide..
Dari sebelum cuti fotostat tapi aku tak dapat-dapat lagi nota tu..
Tak pelah..
Study je la dekat nota yang aku ada dan cari la bahan dekat internet..
Lecturer ni pun lecturer baru..
Tak pernah lagi jawab soalan die..
Jadi aku pun tak bole nak agak soalan die macam mana..
Tadi pun ada satu quiz lagi..
Tapi buat dekat rumah dan hantar minggu depan..
Dan kelas pagi tadi lecturer aku pulangkan assignment dan test sebelum cuti..
Ingat lagi tak yang aku pernah citer pasal masalah unit conversion aku dulu tu..
Kalau tak ingat bole baca balik dekat sini..
Hari dapat balik test tu..
Dan yang menariknya apa aku buat betul..hoho..
Tapi soalan definition memang dapat jawab satu je dari empat..
Soalan calculation betul semua..
Tu yang kene shoot berkali-kali sebelum cuti..
Fokus dekat calculation je..
Definition tak bole jawab la..haha..
Dapat la 15.5/17..
 Syukur sangat..
Next class pulak ada quiz..
So be prepare..

Aku pun memang agak berminat dengan subjek ni..
Sekarang pun aku agak berminat dengan floating structure..
Kalau la dapat peluang praktikal atau keje berkenaan bidang ni memang aku happy sangat..
Tak pe lah..
Tuhan tu tau apa yang terbaik untuk aku..
Insyaallah aku akan dapat apa yang baik untuk aku..
Kuat mana pun usaha kalau Dia tak izinkan tak dapat jugakkan..
Kalau memang rezeki aku Insyaallah akan dapat..
Aku rasa memang payah sikit kalau benda menghafal..
Memang kene baca dan study baru bole jawab..
Tapi kalau soalan calculation perlukan kefahaman dan skill untuk buat je..
Tu yang lama sikit lekat dalam kepala..
Benda-benda dah lama pun ingat lagi..
Tak pun bila start buat macam trigger balik memory aku pasal benda tu dan bole buat..
Kelebihan dan kekurangan masing-masing kan..
Nak buat macam mana..
Cuma sekarang ni ada masalah dengan assignment grouping je..
Bila entah nak start buat nya..
Nak tunggu semua ada..
Ada tu siap dah lupe ada assignment group..
Tak pe lah buat je lah sendiri..
 Tu lagi baik dari tunggu orang buat..
Dapat jugak belajar..

All the best untuk semua quiz dan test..
Semoga dapat result cemerlang..
AMIN..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...