Saturday, 24 August 2013

Dinner on Weekend..

Assalammualaikum..

Semalam di sebabkan aku makan lambat..
Pukul 6 baru turun beli makanan..
Bangun tidur tu aku dah makan nestum, roti jagung dengan muffin chocolate..
Jadi untuk makan malam simple je..
Teringat ada dapat free Nestum 3 in 1 yang baru..
Dapat free sample..
Jadi aku makan tu je malam tu..

Pack free sample..
Aku dapat banyak jugak..
Sebab beli nestum sekali banyak hari tu..

Ada dua perisa baru..
American Ginseng dan Dang Gui..
Nestu collaborate dengan Eu Yan Sang untuk dua perisa baru ni..
Eu Yan Sang ni memang jual ginseng kan..

Aku pilih untuk cuba Dang Gui..

Rasa die biasa je..
Macam rasa nestum yang ada ginseng..
Mungkin ada khasiat ginseng dalam nestum ni..
Tapi aku lagi suka minum yang original je..
Kalau perisa madu dan coklat pun aku tak berapa suka sangat..
Kalau yang berperisa bagai ni aku nak minum sekali sekala bole lah..
Tapi kalau nak minum hari-hari aku lagi prefer yang original je..

Untuk malam ni pulak..
Tadi pun aku makan lambat..
Tapi tak la selambat semalam..

Bangun je tadi ada classmate aku ajak buat assignment dekat bawah..
Dah alang-alang turun..
Perut pun memang dah lapar..
Nak makan nestum pun tak sempat..
Tu pun die dah tunggu aku setengah jam..
Hantar mesej je terus datang..
Aku ni pulak baru nak mandi..
Nak kemas barang lagi..
Memang lambat sikit la turun..

Jadi terus makan dengan die dekat bawah tadi..
Aku makan  tom yam campur, nasi putih dan telur dadar..
Walaupun nasi die tak berapa banyak..
Tapi kenyang sampai la siap buat keje..

Aku naik atas dah enam lebih dekat pukul 7..
Sambung buat keje dekat bilik..
Tak lama tu turun balik cari makanan untuk malam pulak..
Walaupun rasa kenyang lagi tapi nanti malam kalau lapar payah pulak..

Turun nak pegi kedai kek beli makanan tapi tutup pulak..
Tak pe..
Banyak lagi kedai makan dekat sini..
Ni la rezeki untuk malam ni..

 Capati dan kuah kambing..
Mintak kuah kambing je..
Kalau mintak lauk karang..
Harga untuk kambing tu je dah rm5..
Sekali sekala bole la..
Walaupun sedap..huhu..
Lagi pun tadi dah makan berat..

Ada milo panas jugak..

Bole berjimat dan menjaga badan..
Walaupun badan tak de la kurus mana..haha..
Tapi masa raya hari tu baju kurung saiz S dan XS..
Kira kurus jugak la tu kan..haha..

Aku ada rasa nak tulis pasal pinjaman pendidikan untuk sesiapa yang bakal melanjutkan pelajaran dalam masa terdekat ni dan PTPTN..
Insyallah kalau rajin..
Nak tulis benda macam ni kene amik masa sikit..
Kalau tulis masa benda hari-hari ni senang je..

 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...