Friday, 16 August 2013

Dia Maha Berkuasa..

Assalammualaikum..

Keliru..
Tak Pasti..
Apa yang berlaku di sekeliling kita kadang-kadang sangat sukar difahami..
Ada masa sesuatu seakan-akan semakin hampir dengan kita..
Ada masa seakan-akan jauh..
Tapi kenapa..
Apa yang cuba Dia beritahu..
Apa yang cuba Dia sampaikan..

Sesungguhnya aku hanya la manusia yang lemah..
Keupayaan ku sangat la terbatas..
Tak mampu nak menafsirkan apa yang terjadi..

Kerana sesungguhnya aku insan yang sangat lemah..
Insan yang sangat memerlukan Kau di sisi..

Mungkin dengan cara ini Kau lakukan untuk dekatkan aku dengan Kau..
Kerana aku selalu alpa..
Selalu tersasar..

Bantu lah hamba Mu yang lemah ini..
Permudahkan lah apa yang terbaik untuk ku..
Sesungguhnya selepas berusaha aku cuma bertawakal kepada Mu..
Andai usaha Ku masih tak cukup lagi..
Semoga aku sedar dan perbaiki..
Aku memang selemah-lemah manusia..

Apakah yang kau sedang rancangkan untuk ku..
Permudahkan la..permudahkan la..permudahkan la apa yang terbaik untuk ku..
Andai aku gagal lindungi la aku dari kekecewaan..

Ya Allah,
sekiranya rezeki kami berada di langit,
maka turunkanlah ia;
jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia,
dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah.
Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh,
dekatkanlah ia;
jika ia sedikit, banyakkanlah ia;
dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami,
mudahkanlah ia,
serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami
dengan kemuliaan, kepemurahan dan kebaikanMu,
dengan rahmatMu,
wahai Yang Maha Pengasihi
diantara yang pengasih.


Dia Maha Berkuasa..
Dia Maha Mengetahui..
Dia sebaik-baik Perancang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...