Tuesday, 9 July 2013

Sabtu di UM..

Assalammualaikum..

Weekend ni aktiviti aku agak full..
Biasanya weekend la nak jumpa en.bf dan kawan-kawan sebab kalau weekdays masing-masing keje kan..
Kalau weekedays nak jumpa malam pun payah jugak..
Masing-masing selalu balik keje lambat..
Lepas tu kalau nak sembang lepak lama-lama pun kadang-kadang dieorang ada nak buat keje lagi malam tu..
Esok tu pun kene bangun awal kalau keje..
Jadi weekend la selalu kalau nak lepak sekali..
Tu pun kadang-kadang rasa bersalah jugak sebab weekend pun dieorang selalu keje..
Dapat duit lebih sikit..

Hari Jumaat malam petang aku dah pegi Seremban..
Pegi rumah P.Long..
Sabtu pagi dah kene gerak sebab Amir nak daftar dekat UM start pukul 830..
Kalau ikut ayah lagi nak datang lambat..
Tapi kitaorang tu pun kira orang yang dah lambat sebenarnya..
Sampai dalam pukul 9 pagi macam tu..

Pegi 2 kereta..
Aku, Amir, P.Long dan M.long satu kereta..
Mak, Ayah, wan dan Wan Gentam satu kereta..
Ayah balik awal..
Die memang tak rajin nak tunggu lama-lama..
Lagi pun esok nya ayah nak pegi Johor..
Nak pegi pameran lukisan untuk adik bongsu aku..

Lepas pendaftaran semua register hostel pulak..
Barang pun bole tahan..
Memang kene tolong angkat la..
Lagi pun 1st time Amir duduk asrama..
Duduk pun tingkat 4..

Settle dalam pukul 3..
Kalau ikutkan aku nak terus stay dekat KL je..
Mintak kakak aku yang datang dari Damansara atau P.Long hantarkan pegi stesyen LRT atau pegi ofis en.bf je..
Sebab en.bf keje hari sabtu tu..
Dah hujung-hujung ni die memang sibuk sikit..
Projek die jangka siap dalam bulan September ni..
Mungkin jugak die kene ke Brisbane untuk commissioning nanti..
Aku pun memang dah siap-siap bawak barang M.Long suruh..
Tapi bole pulak P.Long ajak balik S'ban dulu..
Die kata awal lagi..
Nanti die hantar kan ke Komuter Senawang..
Saje je jalan-jalan die kata..

Tapi masa on the way sebab Selasa P.Long dah nak balik S'wak dan ada beberapa barang Amir yang tak lengkap..
P.Long mintak tolong en.bf amik aku dekat S'ban je..
Die bagi duit minyak die kata..
Kalau sikit-sikit je aku boleh je bawak naik train..
Tapi sebab ada nak bawak tilam semua..
Tu die mintak tolong en.bf..

Sudahnya sampai S'ban lepas baring-baring sekejap aku keluar balik dengan M.Long..
Beli mangga kunci, cadar, test pad, dll..
Mangga kunci tu yang penting..
Sebab almari die tak berkunci lepas tu bawak laptop..
Risau jugak kalau ada barang hilang nanti..

Jadi dalam pukul 8 lebih malam dekat pukul 9 en.bf datang..
Die dari ofis..
Bawak la barang-barang Amir yang tinggal hantar ke UM..
Lepas tu aku pun pegi rumah Sen..
Kebetulan jugak sebab Sen balik hari Jumaat tu sampai Ahad..
Sampai rumah Sen pun tak de la borak sangat sebab penat..
Aku bole pulak malam sebelum tu tido pukul 11 lebih lepas tu terjaga pukul 1 lebih tak bole tidur dah lepas tu..
Pukul 4 lebih aku dah turun iron baju nak pegi UM tu..

Tapi masa mula-mula sampai rumah Sen aku memang penat dan ngantuk giler..
Siap dah tutup lampu segala..
Tapi dapat pulak main angry bird dekat hp Sen pukul 3 lebih ke pukul 4 aku tidur..huhu..

Ni gambar masa dekat UM..
Tengah-tengah tunggu tu..
Tapi aku amik satu gambar je la..
Tak berapa rajin nak amik gambar banyak-banyak..
Lagi-lagi tengah ramai orang..haha..

Selamat Belajar kepada Amir..
Semoga dapat keputusan cemerlang..
Elok-elok bila duduk sendiri..
Semoga kurus jugak bila dah duduk sendiri ni..hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...