Sunday, 28 July 2013

Perut Semakin Mengecil..

Assalammualaikum..

Tengah tido balik kelas tengah hari tadi..
Masa tu dah bangun dah sebenarnya..
Tapi sebab tak de apa nak buat..
Baring-baring la sambil online..

Tetiba dapat call..
Idris batch mate aku budak marine call..
Die tanya nak kirim apa-apa ke tidak..
Die dekat bazar..

Kadang-kadang tu memang terasa nak makan pape dekat bazar..
Tu hari tu masa dekat skype ada borak-borak dengan die..
Die kata kalau die pegi bazar nanti die call..
Ingat kan die main-main..

Walaupun selalu terasa nak makan macam-macam..
Masa die call tadi teringat nak makan murtabak..
Lepas tu ingat kan nak pesan kueh buah melaka atau dekat rumah panggil kueh kelepong je..
Tapi die tak kenal la pulak..
 Jadi pesan murtabak je la..

Memang lepas tu aku terus bangun..
Elok pun bangun..
Tak lama lepas tu die dah sampai dekat bawah..hoho..

Jadi nak buka tadi aku ada murtabak..
Tapi tak makan pun murtabak tu..
Plan nak makan lambat sikit..

Buka tadi aku makan dua biji kurma dengan secawan air mangga je..
Sekali tengok dekat murtabak yang die beli ada kueh puding apa entah nama die..
Warna coklat atas die ada santan tu..
Aku makan tu je la sikit..
Lepas buka aku mandi..
Lepas tu turun bawah beli mee goreng..
Malas nak makan nasi sebab dah ada murtabak..
Makan makanan ringan-ringan je la..

 Tapi sampai sekarang aku rasa kenyang sangat lagi..
Nak makan murtabak tu pun tak berapa nak larat..
Elok la pesa tu je tadi..
Ada kah betul perut aku dah makin mengecil?..

Ada satu hari tu makan maggi goreng..
Lepas tu malam tu makan mee sup..
Bukan main kenyang giler la..

Sekarang ni aku beli makanan dekat bawah ni je..
Sebab murah je..
Jarang sangat beli dekat tempat lain..
Bila teringin nak makan roti canai atau maggi goreng baru beli dekat tempat lain..
Yelah dekat bawah ni kalau makan mee goreng je baru rm2.90..
Rasa pun bole tahan..
Selagi boleh jimat kita berjimat..
Banyak lagi benda lain yang perlukan guna duit yang banyak..

Makin tua ni elok makan makin sikit kan..:)
 Dekat FB aku tengok makin ramai yang sibuk bershopping untuk raya..
Selamat bershopping..:)

Tadi pun dah amik statement yuran untuk sem ni..
Insyaallah lepas raya ni bole bayar..
Makin lama makin banyak pendedahan untuk tempat praktikal nanti..
Tak sabar nak keje balik..
Mulakan hidup baru..
Semoga semuanya dipermudahkan..AMIN..:)




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...