Wednesday, 10 July 2013

1st Ramadhan 2013..

Assalammualaikum..

Hari ni 1st Ramadhan untuk tahun ni..
Tapi hari ni aku tak puasa pun..
Nak buat macam mana..
Tak de rezeki nak puasa 1st day Ramadhan tahun ni..

Bangun tadi aku minum segelas air limau je..
Lepas tu bila mak dengan Zack prepare untuk juadah berbuka aku ni jadi tukang rasa la..
Tukang rasa lauk..
Tukang rasa air..

Petang sikit mak bagi tau Zack nak pegi beli kueh untuk juadah berbuka..
Sebab hari ni masak lauk je..
Bahan nak buat kueh pun takde..

Kebetulan aku pun nak beli tiket balik..
Jadi aku pun rajin la nak keluar..
Sekali kaunter tiket dah tutup..
Pegi pun dah dekat pukul 6..
Nampaknya pegi esok je la..

Dekat bazar tadi punya la ramai orang..
Beria je adik aku tu nak beli lauk pedas..
Sudahnya beli putu mayam je rm4..
Ramai sangat orang bersesak-sesak..
Nak jalan pun tak selesa..
Kalau nak beli pun kene queue..

Lepas tu adik aku kata dekat Juasseh ada jual popia yang sedap..
Aku pun layan kan je la..
Sebab aku pun bukan tau sangat..
Tapi masa lalu dekat tepi bazar tu macam dah kosong..
Orang yang berniaga pun ramai dah kemas..
Dah pukul 6 lebih masa tu..
Memang tak berenti la..

Sekali sampai rumah bau cempedak..
Mak masak cempedak goreng..
Arsyad beli sebiji cempedak lepas tu goreng separuh..


Ni la menu masa berbuka puasa tadi..
Walaupun tak puasa tapi aku tak makan ye..
Jadi boleh makan dengan orang puasa sekali..haha..

Ada masak asam pedas, buah anggur, putu mayam, sayur goreng, cempedak goreng..
Kueh tepung pelita dan popia basah tu Wafi beli otw die balik dari keje tadi..

Tahun ni harapnya bulan puasa ni berat badan turun sikit..huhu..
Lagi bila jalan kaki pegi kelas..hehe..

Sementara duduk rumah ni pun bole la makan sedap-sedap dan banyak-banyak..
Kalau dah balik sana nanti tak tau lagi..
Sebab tahun lepas selalu jugak pegi bazar..
Ni bila dah duduk sorang tak tau lagi macam mana..
Harap ada gerai-gerai jual makanan dekat area rumah..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...