Sunday, 30 June 2013

Seminggu cuti..

Assalammualaikum..

Dah seminggu aku cuti..
Cuti ni duduk rumah je..
Tak de pegi mana-mana pun..
Memang malas sangat nak keluar..
Lagi pun dekat rumah ada geng..
Jadi tak delah bosan sangat..

Pendek kata seminggu cuti ni memang aku bermalas-malasan je dekat rumah..
Cuti ni makan tido makan tido je dekat rumah..
Waktu tido pun tak menentu je..
Kadang-kadang menonton sampai lewat..
Tido lambat lepas tu bangun pun lambat..huhu..

Tu ok lagi..
Yang paling merisaukan ialah aku makan dengan banyak nya bila dekat rumah..
Selagi ada makanan memang aku makan je..
Makan tanpa henti pulak tu..huhu..
Kadang-kadang bukan sebab lapar pun..
Tapi entah kenapa memang rasa nak makan je..

Walaupun berazam nak kawal makan tapi masih tak berjaya..
Walaupun aku dah amik lunch..
Lepas tu makan awal untuk dinner..
Makan sebelum pukul 7 contohnya..
Tapi sangat gagal..huhu..

Dan banyak sebab untuk aku gagal..
Satu sebab tak dapat nak kawal nafsu..
Makanan dekat rumah haruslah sangat sedap..hehe..
Lepas tu jarang pulak dapat makan kalau dekat mana-mana..
Jadi bila ada peluang memang aku tak lepas kan..hehe..

Lagi satu bila dekat rumah murah sangat rezeki dengan makanan..
Dan orang nya sangat suka masak..
Asal ada benda memang nak masak je..

Contohnya hari tu masak lauk asam pedas tak silap..
Memang feveret aku..
Lepas tu masa dinner ayah beli sate la pulak..
Mungkin jugak sebab atok pun ada dekat rumah masa tu..
Lepas tu Wafi balik keje bawak pulak Putu Piring, Putu Bambu dengan Taufu fa..
Macam mana nak berenti makan..
Benda dah ada haruslah kene rasa..
Kalau bukan dekat rumah ingat senang nak dapat makanan macam tu..haha..

Lepas tu macam malam semalam..
Mak masak rendang daging untuk bawak dekat adik bongsu..
Nak hantar atok balik dan pegi sekolah adik bongsu..
Jadi mak masak rendang daging agak banyak untuk adik dan kawan-kawan..
Aku dah makan dua kali masa tu..
Sekali malam tu wan balik dari kenduri dekat surau bawak balik makanan dengan banyak nya..
Bawak balik lauk gulai ikan sembilang salai dengan gulai daging salai..
Mantap giler kot..
Harus lah aku makan lagi..huhu..
Tekak sangat la Negeri Sembilan kan..hehe..

Dah tu banyak sangat makan sampai susah nak membuang..
Nasib baik Zack ada stok clean tea..
Giler dah makan banyak-banyak lepas tu tak membuang..
Lagi makanan yang aku makan semua tu memang kadar kolesterol tinggi..
Masak lemak la kata kan..
 Santan memang tak payah cakap la..
Haruslah berlemak-lemak kan..hehe..
 Sambil tu cuti ni buat la sikit-sikit keje rumah..
Hari tu betulkan pintu bilik..
Padahal aku dengan Zack tanggalkan tombol pintu yang dah rosak je..
Tak pasang pun lagi yang baru sebab tak de stok pulak..
Yang betulkan atok dengan Wafi..
Lepas tu betulkan lampu yang rosak..
Punya la berpeluh-peluh angkat tangga dan naik tangga..
Nasib baik sebelum ni dah biasa panjat-panjat..hehe..
Bagus pengalaman tu kan..
Melatih diri untuk lebih yakin dan berani..hehe..
Lagi petang tadi sapu dan mop rumah..

Memang kene merajinkan diri buat keje-keje rumah..
Tu pun buat keje sikit pun dah berpeluh-peluh..
Dan cepat rasa penat..
Nampak sangat tak cergas nye kan..haha..
Panjat tangga pun bukan main berpeluh-peluh..
Berpeluh-peluh takut ke sebab penat..hahaha..
Tapi masih cuba untuk melakukan aktiviti fizikal untuk membakar lemak..hehe..

Lagi aku ada baca koleksi novel Zack..
Ada 4 novel aku baru baca tapi ada 5 cerita..
Tinggal nak habiskan nanti aku share..

Lagi pun weekend ni en.bf keje Sabtu dan Ahad..
Projek die tengah kritikal kot..
Dah nak siap..
Dijangka siap bulan 9 ni..
Esok nak buat FAT die cakap..
Dah la semalam pegi ofis tak de letrik..
TNB buat maintenance la pulak..
Pukul 5 baru siap..
Pukul 3 lebih die pegi jugak ofis..
Balik tak payah cakap la..
Setiap hari balik malam..huhu..

Weekend depan ni la kalau ada nak keluar..
Plan nak tengok anak kawan die..
Ada nak shopping sikit..
Dan 6hb nak hantar sepupu daftar dekat UM..

Aku memang suka bermalas-malas ni..
Ada je kawan kawen la weeekend ni..
Tapi kalau tak de geng..
Lagi en.bf tak de aku memang malas sangat nak pegi..hehe..
Esok aku akan berpuasa..
Puasa sunat hari Isnin..
Harap bole rehatkan perut dan bakar lemak yang ada..hehe..


1 comment:

  1. If you wish for to improve your knowledge just keep visiting this website
    and be updated with the most recent gossip posted here.


    Here is my webpage - Iron knights hack - -

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...