Tuesday, 14 May 2013

Sibuknya Dia..

Assalammualaikum..


Agak lama tak update blog dah..
Lepas cuti ni memang agak sibuk sikit..
Tapi Alhamdulillah keadaan macam agak terkawal sikit sekarang..

Memang aku agak paksa diri untuk buat keje..
Siap kan cepat-cepat supaya nanti dah hujung-hujung tak serabut sangat lagi..
Sekarang pun ada jugak keje yang tercicir sikit-sikit..huhu..
Ada yang terlepas pandang..

Alhamdulillah lines plan dah agak ok..
Cuba untuk siapkan minggu ni sampai habis..
Sejak lepas cuti memang aku agak fokus untuk buat lines plan..
Sekarang dah sampai half-breadth..
Tinggal nak buat sheer plan je lagi..
Lepas tu bole la touch up drawing sikit-sikit..
Dah fokus untuk study theory dan buat report..

Aku agak seronok jugak buat lines plan ni..
Memang benda baru dekat aku..
Buat guna AutoCAD..
Boleh jugak polish skill AutoCAD aku..
Sepatutnya buat 2 orang..
Tapi sebab aku malas nak tunggu partner aku tu aku buat je sendiri..
Malas nak tunggu orang ni..
Lagi pun bole belajar sebab buat semuanya sendiri..

Tadi jumpa dengan Supervisor aku Alhamdulillah dia berpuas hati dengan hasil kerja aku..
Siap kata bagus lagi..hehe..
Petang ni ada kelas lines plan..
Aku nak belajar macam mana nak buat sheer plan dan touch up drawing sampai siap..
Insyaallah cuba siapkan sebelum esok dan kalau siap aku nak bawak pegi bengkel tunjuk dekat supervisor aku tu..
Dan lepas tu boleh la study untuk buat report..
Sebebnarnya aku berminat nak buat sampai General Arrangement..
Insyaallah kalau ada peluang kan..
Lepas tu kene print dan present 9hb Jun nanti..

Aku sebenarnya target 2 minggu untk siap..
Maksudnya sampai minggu depan..
Jadi ada seminggu lagi untuk study dan tulis report sebelum present..
Tapi tak pelah..
Sekarang dah berubah..
Aku target minggu ni siap..hehe..
Kalau weekend ni report dah siap bole mintak supervisor aku check minggu depan..
Jadi kalau ada perkara yang perlukan pembetulan atau improvement ada masa lagi..
Dah siap pun senang..
Boleh buat benda lain pulak..
Dan da bole start study untuk final..
Ada beberepa subjek yang perlukan tumpuan..
Sebab aku tak pernah belajar lagi sebelum ni macam Design Offshore Structure dan Seabed Foundation..
Jadi perlu study lebih sebab nak tau lebih..hehe..

Sambil tu sibuk jugak dengan bengkel welding..
Ada kene buat projek untuk Engineering Day..
Disebabkan aku amik subject welding sem ni dengan dieorang kene la join seklai..
Ok la banyak jugak yang aku belajar..
Walaupun aku tak delah buat sangat..
Nak tunggu aku buat memang lambat sikit la..
Nak grinding pun lambat..
Nak welding pun takut-takut jugak lagi..
Nak drilling la..
Tak pelah at least dengan tengok dapat jugak la aku belajar..
Minggu ni boleh kata setiap hari pegi bengkel kecuali hari Ahad hari tu..
Pegi pulak bukan main lama lagi..huhu..

Hari ni ada group nak main fiber..
Penat je rasa nak pegi..
Tapi kalau tak pegi rasa macam rugi pulak..
Bukan senang nak dapat peluang macam ni kan..
Pagi tadi dah ambil fiber mat, resin dan catalyst..

 Hari ni pulak untuk batch aku baru dapat assigment untuk buat untuk Engineering Day tu..
Bila dengan kene buat lemah je rasa ..
Kene buat model structure dari kotak dan report jugak..
Aku rasa design dan model biar la budak ni buat..
Aku mungkin akan fokus dekat report je..
 
Padahal budak yang buat welding dah siap da..
Tinggal touch up buat fnishing je lagi..
Dan buat report..
Tapi dieorang ni memang semangat dekat bengkel..
Walaupun kadang malas datang kelas..
Ada repeat subject, test dapat 20/100 la..
Tapi dekat bengkel bukan main perform lagi..
Dan enjoy keje dengan dieorang..

Selain tu memang ada assignment, quiz dan test macam biasa..
Aku ada satu assignment yang aku terlepas pandang..huhu..
Tak sempat nak siap..
Patut kene hantar petang ni..
Harap lecturer tu ok la..
Boleh bagi pertimbangan masa lagi..
Memang die dah bagi lama..
Bahan dah cari dan dah ada..
Cuma tinggal nak edit je lagi..

 Minggu ni macam fokus sangat dekat lines plan dan bengkel..
Tapi sempat jugak la siap kan assigment lain..
Walaupun agak sibuk tapi aku rasa puas hati je..
Lines plan aku buat sendiri semunya dan hampir siap..
Bengkel banyak belajar benda baru..
Bila tak datang rasa rugi je pulak..
Tu yang gagahkan je diri untuk datang..huhu..

Hari ni pun baru settle bayar Yuran Pengajian..
Mula-mula ingat sebelum 16 Jun..
Rupanya sebelum 16 Mei..hohoho..
Nak pegi draw dekat ATM tadi limit pengeluaran aku RM 1K je..huhu..
Ada baki RM 2K lebih lagi..
Nasib baik bole transfer guna Maybank2u..

Harap semua berjalan dengan lancar dan sem ni dapat keputusan yang sangat cemerlang untuk semua subjek..
Banyak yang aku nak belajar belajar dan belajar lagi..
Dah keje nanti pun banyak lagi yang aku kene belajar..
Semoga semuanya dipermudahkan dan apa yang aku impikan tercapai..Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...