Thursday, 9 May 2013

Lines Plan & Bengkel Welding..

Assalammualaikum..

Hari ni hari Khamis..
Hari ni terakhir dalam minggu ini..
Walaupun Hari Isnin hari tu baru balik sini..
3 hari je pegi kelas tapi penat sangat..huhu..
Serabut sebab banyak keje tak siap..
Bulan depan dah final exam..huhu..

Awal sem hari tu banyak sangat main aku rasa..
Mungkin jugak makin lama makin malas..
Sebab belajar banyak masa free..
Lepas cuti sem ni memang agak tension..
Terutamanya dengan keje lines plan..huhu..
Tu la rilek sangat..
Baru buat body plan..
Banyak lagi nak kene buat..
Dah la present 9hb June..
Lepas tu dah nak final..

Awal-awal tan nak dengar nasihat orang..
Sekarang dah gelabah..
Plan aku weekend ni nak siapkan body plan..
Lepas tu nak jumpa supervisor Ahad ni..
Macam mana pun weekend ni kene siapkan jugak..
Then terus continue..
Supaya nanti ada masa nak buat report dan study untuk present..
Memang lepas ni kene serious dan tak main-main lagi..

Memang syukur sangat pindah duduk sini..
Nak ulang alik ke kelas senang..
Kalau ada hal perlu balik rumah ambil barang ke senang..
Lagi memang banyak excercise..
Jalan kaki je pegi kolej kan..
Sebelum balik hari tu timbang berat badan dah naik balik..
Duduk rumah makan tidur je..

Lagi bengkel welding seminggu dua kali..
Sebelum ni pun serabut je dengan masalah transport..huhu..
Motor tak hantar-hantar lagi..
Walaupun aku sangat enjoy pegi kelas jalan kaki..
Tapi kadang-kadang perlu kenderaan jugak..
Terutamanya nak pegi bengkel..
Sebelum ni pinjam kereta Teoh la, pinjam motor Emy, mintak tolong Alet hantar dan ambil, tumpang Andrew la..
Nampak..banyak sangat mintak tolong kan..
Walaupun dieorang tak kisah..
Ni en.bf kata paling lambat nak hantar minggu depan..
Selain perlu kenderaan ke bengkel..
Perlu jugak untuk kalau nak jumpa supervisor..
Atau nak pegi pejabat pos ke..

Tadi serabut-serabut pasal kenderaan nak pegi bengkel petang ni mintak tolong housemate hantarkan ke bengkel petang ni..
Tapi die suruh aku bawak sendri je..
Die kata kalau nak pakai motor die guna je..
Memang die nak suruh aku pakai pun..
Alhamdulillah ada jugak orang yang baik..
Jadi sementara motor sampai bole la guna dulu..huhu..
Aku bukan apa risau guna barang orang kalau jadi apa-apa je..huhu..

Pape pun kene siapkan body plan weekend ni..
Chaiyok chaiyok..
Rugi kalau tak guna peluang yang ada ni dengan sebaik-baik nya..
Dan ini pun untuk masa depan aku jugak..
Pilihan sentiasa di tangan kita..
Kalau kita tak ubah diri kita sendiri tak da siapa mampu ubah..
Orang lain cuma bole bagi nasihat dan tunjukkan jalan je..
Selebihnya diri kita sendiri je..

Kalau sebelum ni ada masalah laptop sebenarnya..
Laptop aku guna ni dah lama..
4 5 tahun dah rasanya..
Bateri dah makin problem, cepat panas, selalu hang, wayar dekat adaptor dah nak putus..
Nak jumpa supervisor pun payah..
Balik cuti haritu kebetulan Wafi, adik aku baru habis matrik..
Pinjam laptop dia la sampai bulan depan..
Sementara die belum masuk U..
Tadi baru dapat install AutoCAD 2007 dekat laptop dia..
Dekat laptop aku ada AutoCAD 2010..
Semoga usaha berjaya..Amin..
Kalau bole memang naik siapkan  2 minggu ni..
Insyaallah..
Usaha dan doa..
Dengan izinNya tak de benda yang mustahil..
Dimana ada kemahuan di situ ada jalan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...