Thursday, 25 April 2013

Menghantar dan menjemput..

Assalammualaikum..

Hari ni aktiviti aku ialah menghantar dan menjemput orang..
Hantar dan jemput orang pun sekejap je..
Selebihnya di habiskan dengan makan dan tidur je..hehe..

Pagi tadi dalam pukul 8 aku keluar nak hantar atok balik..
Bas dia pukul 9 pagi dekat Kuala Pilah..
Kuar awal sebab nak pegi sarapan dulu..
Sempat la sarapan roti canai berempat tadi..

Masa masuk kereta atok remind dekat aku amanat die lagi..
Masa sibuk kenduri hari tu sempat discuss..
Mengenai yuran belajar aku..
Memang aku akui jatuh bangun kita memang keluarga dan sahabat la yang akan ada di samping kita walau apa pun keadaan kita..
Alhamdulillah Tuhan tunjuk pengajaran ni dekat aku sekarang..
Pengajaran besar sangat dekat aku..
Memang buat aku selalu sedar diri..

Masa dalam perjalanan balik dengan Hendry die pun banyak bagi nasihat dekat aku berkaitan kerjaya ni..
Banyak bagi semangat dan sokongan..
Lagi pun ada plan sesuatu..
Jadi nak mintak pendapat die dulu..
Aku memang suka bincang dengan orang yang agak berpengetahuan dalam perkara tu..
Sebab dia lebih memahami situasi nya..

Lepas atok naik bas kita orang pun balik..
Wan dan mak ajak pegi Giant pulak..
Giant baru bukak dekat Kuala Pilah..
Agak besar la jugak giant dia..
Senang sikit orang kampung nak beli barang keperluan..
Tambahan lagi dekat bahagian luar pun banyak kedai..
Ada guardian, kedai kasut Verns, kedai makan, jual baju..
Banyak sikit la pilihan yang baik kan..

Wan nak beli daun pudina buat ubat batuk die..
Tapi bila dah sampai situ tak kan la beli ubat batu je kan..
Perempuan la kata kan..
Mak pun nak beli buah tembikai la..
Tapi aku kata tak payah..
Peti sejuk penuh dengan benda tak luak-luak lagi pun..
Yelah berapa orang je tinggal dekat rumah kan..
Wan, man dengan ayah je..
Lepas tu yang tinggal pun orang tua je..
Bukan makan banyak sangat pun kan..
Tapi sudah nya mak beli jugak anggur, jagung dengan mangga..
Anggur aku memang tak berapa suka..
Tapi mangga dia manis, jagung tawar..

Balik tu memang aku sambung tidur balik..
Keje pun tak de sangat dekat rumah..
Yelah bukan ada sape nak sepah kan rumah ke kan..
Sidai baju dengan basuh pinggan je lah..

Malam pulak aku pegi Seremban..
Gerak lepas isyak..
Dalam pukul 10 ayah suruh tunggu dekat SASER..
Jemput die balik dari Sabah..
Nasib baik la dekat sikit..
Kalau kene jemput dekat KLIA lagi la..huhu..

Esok pulak nak pegi guna baucer buku beli buku-buku untuk ayah..
Aku malas nak beli buku..
Bukan baca sangat..
Ayah lain la..
Die memang suka sangat baca buku..huhu..

 Lagi pun esok malam hakim nak balik..
 Siang mungkin aku akan duduk dekat rumah je..
Tak pun pegi rumah M.Long ke kalau rajin..
Hakim balik ni memang elok sangat..
Sebab sejak pindah bilik baru hari tu aku memang plan nak mintak die buat kan lukisan untuk di jadikan hiasan dalam bilik aku..:))
Harap die sempat la siapkan lukisan tu sebab die balik weekend ni je..

Aku memang suka benda yang ada sentimental value keliling aku..
Macam gelang yang aku pakai sekarang ni ada 3..
Mel yang bagi..Ok sebenarnya aku yang mintak sebab gelang aku patah..haha..
Quran dan telekuna aku pakai setiap hari en.bf yang bagi..
Hadiah 1st gaji dia masa 1st job lepas grad dulu..
Kalau hakim buatkan lukisan untuk hiasan bilik bole la aku tengok setiap hari lukisan hasil kreativiti adik aku..hehe..

 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...