Sunday, 3 February 2013

Exam 2nd Semester..

Assalammualaikum..

Alhamdulillah sehingga ke hari ni dua paper dah lepas..Paper Floating Structure Technology (FST) dan pagi tadi baru selesai paper Engineering Physic 2..So far ok je..rasa nya dapat jawab dengan baik..

Untuk FST tu aku risau jugak la mula-mula..sebab 1st time study pasal benda..tak pernah lagi belajar sebelum ni..tapi aku seronok dapat belajar benda tu..ilmu baru dan menyeronokan..Cuma untuk subject ni aku tau carry mark..harap kan yang terbaik je lah..Soalan tak banyak pun tapi aku syukur sangat apa yang aku baca tu pulak keluar..

Ada 5 soalan untuk paper FST ni..untuk soalan satu dengan dua keluar dari chapter yang aku present..dan untuk presentation aku yang prepare slide..untuk prepare slide tu memang aku kne baca dan faham the whole chapter..Alhamdulillah sangat membantu..tapi ada jugak yang aku bole jawab tapi tak yakin..huhu..

Untuk Physic pun Alhamdulillah..mampu jawab semua soalan..Carry mark pun ok..Lepas ni aku ada paper tiap-tiap hari..huhu..dua hari yang last aku ada dua paper berturut dalam satu hari..dah lah paper yang aku tak pernah belajar sebelum ni..Aku memang harapkan yang terbaik je la..

Tapi preparation untuk exam sem ni memang menarik..haha..Konon nak study sekali tapi kitaorang berjoli sakan ada lah..huhu..bukan study yang lebih..tapi pegi makan-makan, pegi jalan-jalan tepi pantai tangkap ketam, tengok sunset, pegi snooker, pegi karaoke, pegi makan roti tampal dua malam berturut-turut, pegi mandi air terjun..Seronok sangat dan antara kenangan aku dekat sini..:))..

Dieorang kata nak release tension..huhu..aku risau jugak la sebab nak exam..tapi nampak nya masih ok lagi..Sepanjang sem punya preparation sangat membantu..tumpuan dalam kelas supaya dah siap-siap faham apa yang kita belajar..tak payah buang masa nak study sangat sendiri..dan supaya tak lost awal-awal..study untuk test..preparation untuk presentation..dan Alhamdulillah aku mampu fokus dan ingat perkara dengan baik..:))
 
Untuk post kali ni aku akan letak gambar..dah lama tak letak gambar dalam entry-entry sebelum ni kan..Terima kasih kawan-kawan berkongsi kegembiraan hidup ni dengan aku..walaupun keliling aku ni ramai lelaki je..Semoga persahabatan kita kekal baik sampai bila-bila..:))

 Aku suka main buaian dekat sini..sebenar nya aku memang suka main buaian pun dekat mana-mana..hehe..kalau pegi taman permainan memang cukup suka main buai..nampak tak betapa aku suka sangat main buaian..hehe..

Cantik nya alam ciptaan Tuhan..Subhanallah..

 Jalan-jalan tepi pantai..masa ni air surut..jalan-jalan bagi terbakar sikit lemak-lemak yang ada..hehe..

 Sunset..Air dah pasang..

 Ada jambatan sebelum ke pantai..macam sungai..cantik je kan..

Ada drama jugak..tapi tak pelah..aku redha je dengan ujian Tuhan dan dia lebih tau apa yang baik untuk aku..setakat ni aku gembira je dengan hidup aku..Sesungguhnya dia sebaik-baik perancang dan di Maha Mengetahui apa yang paling baik untuk aku..

Semoga aku boleh jawab semua paper dengan baik dan dapat belajar dengan baik..Semoga aku dapat keputusan yang cemerlang lagi semester ni..Begitu jugak dengan kawan-kawan seperjuangan yang lain..Amin..:))

Ujian Kesenangan itu lebih susah daripada ujian kesusahan





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...