Thursday, 3 January 2013

Selamat Tinggal 2012..Selamat Datang 2013..

Assalammualaikum..

Dah 4 hari masuk Tahun Baru baru la nak tulis pasal kenangan dan sorotan tahun lepas dan mengenai perancangan tahun ni..Yelah baru semalam berpeluang update blog ni balik..

Tahun 2012 aku tinggalkan dengan seribu satu kenangan..setakat ni aku rasa sangat berpuas hati dengan apa yang aku perolehi sepanjang 2012..Terlalu banyak perkara yang terjadi tahun lepas..Tapi aku bersyukur sangat setiap apa yang terjadi tu memberikan pengajaran yang sangat baik dekat aku..Aku rasa bukan dekat aku je..tapi dekat pasangan aku jugak..Kadang-kadang benda yang pahit ni elok juga..yelah yang pahit tu selalunya ubat dan yang manis tu memang tak elok sangat..

Awal tahun lepas paling banyak drama aku rasa..bole di kata kan awal tahun lepas adalah kejatuhan teruk aku..memang aku betul-betul di uji mental dan fizikal..bukan aku je yang diuji..pasangan aku pun sama..semua nya berkaitan dengan masa depan..

Tapi Alhamdulillah hujung tahun lepas awan mendung, hujan, ribut petir semua ada tu berarak pergi da..semakin hujung tahun banyak perkara-perkara baik yang berlaku..

Berdasarkan pengalaman tahun lepas menjadikan kami makin kuat dan semakin berhati-hati dalam menempuhi hidup ni..Untuk tahun baru ni kami berazam untuk berusaha lebih kuat lagi..Beberapa matlamat telah ditetapkan sejak tahun lepas lagi..cuma tinggal untuk dilaksana kan je tahun ni..

Untuk suku pertama ni pun beberapa target dah ditetapkan..Insyaallah dengan izin Allah semua tu akan kami perolehi..Selain berusaha gigih untuk dapat apa yang kita nak..satu yang memang kita perlu tau kita kene lah redha dengan ketentuan yang Allah dah tetapkan..Redha ni jugak akan jadikan kita lebih tenang sebab kalau tak kita akan kecewa sangat bila kita dah usaha macam-macam tapi tak dapat..tengok orang lain pulak yang dapat walaupun tak usaha mcam kita..

Semoga tahun 2013 ni dipermudahkan semua urusan oleh Allah s.w.t dan lebih di murahkan rezeki..Semoga apa yang kami usahakan dan inginkan juga tercapai..Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...