Thursday, 3 January 2013

Drama hujung dan awal tahun..

Assalammualaikum..

Hari ni dah tiga hari tahun baru 2013..perkiraan dalam tahun Masihi..masuk tahun baru makna nya umur pun makin bertambah..tahun ni dah 26..:))..bila la nak kahwen ni ni kan..Insyaallah dan harap sangat Tuhan permudahkan ke arah tu..jalan yang dulu nya gelap dan samar-samar semakin cerah nampak nya..hehe..

Khamis lepas P.Long sekeluarga datang sini..Datang tidur satu malam je..Jumaat tu dah balik..masa P.Long datang aku dapat info yang ada cuti darurat sebab banjir dekat Pantai Timur..aku pun laju je lah pegi beli tiket sebab dengar tambah cuti dalam seminggu lagi..sekali malam tu rupanya cuti tambahan satu hari je..aku malas nak fikir sangat balik je la..sebab dah beli tiket..lagi pun feeling nak balik tu dah terasa..duduk dekat sini pun bosan je sebab hujan je setiap hari..huhu..nak pegi mana-mana pun tak dapat..

Masa cari kan hotel untuk p.cik dekat Suria Cherating tu pun hotel dah hampir penuh..tinggal suite je..tu lah aku terus book cepat-cepat..penuh oleh mangsa banjir..takut tak de lagi pulak untuk P.Long esok..kesian datang jauh-jauh tak de tempat yang selesa nak duduk..Pengalaman pertama berada dalam suasana persekitaran banjir..tapi aku tak delah terasa sangat sebab tempat aku ok je..

Balik rumah aku naik bas yang berbeza dengan P.Long..die naik bas ke Seremban tapi aku naik bas ke Kuala Lumpur sebab beli tiket last minit..bas ke Seremban dah habis..tak tak kisah lah..aku ok je..turun KL malam tu dan balik esok nya dengan en.bf..dapat jugak jumpa Senah..masing-masing dua orang tu sibuk betul dengan kerja masing-masing sekarang..tak pe lah bersusah-susah dahulu demi kesenangan di masa depan..:))

Aku plan nak balik sini 1hb..sebab ingatkan ada cuti Tahun Baru..tapi rupanya tak de..huhu..tak pelah..tiket dah beli siap-siap sebelum balik..tapi sudahnya sehari sebelum balik tu boleh pulak aku sakit perut memulas-mulas, perut berangin sangat, pening kepala sampai kadang-kadang loya..Malam tu memang ke tandas je la aku cirit-birit..nasib baik tak muntah-muntah..

Aku memang tido je sepanjang hari sampai badan rasa lesu sangat..kepala pun rasa berat je..badan pun macam panas je..serba tak kene la senang citer..huhu..Sampai la pagi hari aku nak balik tu aku rasa tak mampu nak balik..pagi-pagi tu aku siap-siap nak pegi cari ubat dan MC..pegi klinik kerajaan tutup..yelah Tahun Baru kan..pegi klinik je la..dapat dua hari MC..3 hari aku cirit-birit tu berat badan aku agak turun sebab asyik membuang je..aku pun mampu makan buah dan bubur je..tak mampu nak makan macam-macam sebab akan rasa mual bila makan..

Alhamdulillah hari balik sini ok je..Pagi tu aku cuma makan nestum, sebiji rambutan dan beberapa hiris buah kuini tak silap..wan buat kan bubur pun tak makan..sebab takut sakit perut dalam bas nanti..tapi sebelum keluar rumah tu ada jugak la membuang..malam tu pegi makan 1st time aku makan nasi tak habis..huhu..makanan tak berapa sedap pun ye jugak..perut aku tak berapa boleh terima makanan yang banyak pun ye jugak..huhu..Pagi tadi makan nasi separuh pun rasa perut sendat sangat..huhu..

Kalau tengok dari sudut yang positif sakit ni menghapus dosa kan..perut aku pun dicuci dengan bersih..sebab semua yang aku makan je keluar..lagi satu berat badan pun turun tanpa perlu bersusah payah..Semoga lepas ni tak selalu sakit-sakit lagi dah..awal bulan depan dah nak final exam..nak study betul-betul..target 4.0 lagi untuk Sem ni..Semoga semua dipermudahkan dan berhasil..Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...