Friday, 7 December 2012

Karya-karya Seni..

Assalammualaikum..

Rasa nya aku pernah bagi tau sebelum ni..
Adik aku yang bongsu bersekolah di Sekolah Seni Johor Bharu..
Minat dan bakat die terhadap seni memang agak lebih..
Lebih-lebih lagi die dapat masuk sekolah ni..

Selain dari minat melukis dan mewarna die pun suka menari dan berlakon..
Dengan bakat semulajadi lepas tu masuk sekolah ni memang kombinasi yang terbaik lah untuk die belajar dan kembangkan bakat die..

Selain adik aku yang last ni kakak aku pun berbakat dan minat bidang seni..
Dulu die selalu jugak lah masuk pertandingan melukis dan menang..
Masa SPM pun dia ambil Subjek Pendidikan Seni..
Tapi disebabkan die bersekolah biasa tak lah dapat pendedahan macam adik aku yang last tu..
Tapi sekarang die mengajar tarian secara sambilan untuk Ko-K di UiTM..
Masuk silat dan aktif menari sekarang..

Adik aku yang last ni memang suka masuk pertandingan sejak dulu lagi..
Profile die dalam banyak majalah dan pertandingan lah yang dia bawa masa interview untuk masuk sekolah seni..
Sekarang pun die banyak masuk pertandingan jugak..
Lagi-lagi cuti sekolah ni..
Melukis je la keje dia..

Cuti ni dia hantar karya untuk pameran..
Kalau ada orang nak beli die akan dapat duit..
Nak masuk ni pun kene bayar rm3 untuk satu karya..
Kalau ada orang nak beli harga bergantung dekat die la nak jual berapa tak silap..
Aku pun tak tau sangat..
Aku tukang tolong transferkan duit je..hehe..

Ni lah hasil karya dia..
Hasil karya budak 14 tahun..:))







Ada 6 lukisan..
Kalau tak da orang beli pun at least latihan untuk die dan orang lain bole tengok dan nilai..
Sekurang nya die mencuba dan pendedahan yang baik untuk dia..
All the best untuk masa depan die..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...