Wednesday, 26 December 2012

Christmas 2012..

Assalammualaikum..

Sekarang ni aku cuti panjang..cuti panjang lagi sempena Krismas..dan terasa sangat panjang nya cuti ni aku cuma ada kelas hari ahad hari tu je..tu pun pagi ada satu kelas sejam..petang ada satu kelas sejam..Isnin kelas pagi cancel..petang sepatutnya ada satu kelas sejam..tapi tak tau status..hihi..padahal hujan lebat giler masa tu..sms lecturer tu tanya ada kelas ke tak die tak reply pon..huhu..

Walaupun cuti lima hari tapi memang tak plan pun nak balik..sebab nya banyak keje..dan tinggal sebulan je lagi nak final..cadang nya nak study dan siap kan keje la..tapi nampak nya masih tak berjaya..hehe..asyik layan movie dan tidur je..hohoho..nasib baik la cuaca tak baik sekarang..kalau tak mau berjalan je kot..

Jadi bila dah plan tak nak balik aku pun beli la sikit stok makanan untuk masa cuti ni..dah la hujan..susah nak keluar..jadi kene la ad stok makanan dekat rumah..tak de lah kebulur nanti..huhu..

Weekend hari tu pegi masa pegi Kuantan aku dah beli sikit stok makanan..tapi sebab barang dekat Carrefour tu macam tak best je dan rushing nak beli baju formal lagi la..nak pegi tengok wayang la..aku sempat beli buah epal hijau dan sunquick je..

Sebab aku tak balik kampung dan kesian aku duduk rumah sorang-sorang susah nak makan nanti roomate aku pun ajak  aku balik rumah dia..kakak die pun ajak aku balik sekali..tapi aku macam malas la nak ikut..satu nanti tak buat keje..lagi pun nak ikut die balik pun lama..takut menyusahkan family dia..dieorang pun ada plan nak pegi Gambang..lagi la aku rasa malas nak ikut..lagi satu aku ada dapat invitation BBQ party sempena Krismas..hihi..

Tapi Ok jugak la aku tak balik rasanya..sebab semalam P.Long SMS mungkin nak datang esok..datang dengan Amir melawat aku..Semalam adalah hari Hari Lahir ayah dan wedding sepupu aku..jadi memang ramai family yang berkumpul..aku pulak hanya boleh share kegembiraan majlis tu melalui gambar je..memang nampak meriah..dan yang paling best nye dapat kumpul dengan sedara mara ramai-ramai..

Aku pun decide tak nak ikut roomate aku balik masa bangun pagi semalam..hati tu memang 50-50 je nak ikut die balik ke tak..bila aku dah decide tak nak ikut balik die ajak aku pegi beli makanan..dan hasil nya adalah seperti dalam gambar..hehe..

Ni lah stok makanan yang ada..

Sunquick dengan epal beli dekat Kuantan hari tu..Nesvita tu memang stok yang wajib ada..beli dekat rumah..nak beli sendiri banyak-banyak mahal..hehe..Anlene Creamy tu pun beli dekat rumah..feveret sebab sedap sangat..dalam balang bawah tuna tu Anlene chocolate..dah nak habis..aku tak berapa suka Anlene chocolate..rasanya aku lagi prefer susu original..kalau beli air kotak ke aku memang lagi suka beli yang original daripada yang berperisa..

Jadi semalam aku beli roti gandum dan Corn Flakes..kalau lapar makan tu memang boleh kenyang la..aku rasa bersyukur sangat aku memang suka minum susu, makan buah dan sayur dan makan benda fiber..Selain gambar dekat atas ada beli snek ku dan durian..hehe..

Dari kecik lagi aku memang percinta susu dan benda berasakan susu..buah pun memang aku suka makan..cuma kene tukar-tukar la..kalau sama je bosan gak..sayur pun aku suka jugak makan..kalau makan nasi campur kalau boleh memang nak ada sayur..baru la rasa lengkap makan..kalau tak makan buah dan sayur biasnya aku akan order jus masa makan..

Macam corn flakes, nesvita semua tu memang favorite aku la..tapi kalau dekat rumah tak de lah favorite sangat..bila tengok makanan lain yang lebih sedap memang akan pilih makanan lain tu la..hehe..cuba kalau ada nasi goreng, nasi lemak ke pagi-pagi kan..hehe..

Aku memang dah biasa makan benda-benda macam ni..dan rasanya hasil dia dekat badan memang sangat memuaskan..sebab badan aku tak la besar sangat..tak berlemak sangat..walaupun umur dah 25 tapi ramai orang cakap nampak lebih muda dari umur aku dan nampak macam budak-budak lagi...hehehe..

Kalau makan makanan macam ni pun elok untuk sistem pekumuhan..senang nak membuang..satu tekak aku ni memang suka macam benda macam ni..rasa dia pada aku tak lah teruk sangat..sedap je..dan kalau dalam hidangan tak dapat benda macam ni memang rasa rugi sangat..contohnya kalau makan nasi kukus..ada nasi panas, ayam, sambal dan timun..kalau ada duit lebih aku order sayur campur untuk makan dengan nasi kukus ni..tapi kalau tak aku akan mintak timun lebih..masa makan dekat rumah kawan pun ada nasi, naget ayam, sayur tumis, dan ikan masin..aku tengok dalam peti ada tomato dua biji..aku mintak untuk buat ulam..satu lagi bila fikirkan khasiat yang terdapat dalam makanan-makanan ni..memang lagi berselera nak makan..

Berbanding dengan roomate aku yang suka makan tapi makanan dia kurang berkhasiat..kadang-kadang aku tanya jugak la kenapa tak suka makan..kalau tak memang susah lah nak turunkan berat badan..nak turunkan dan nak maintain..tu sebenarnya..die memang tak suka susu..die kata bau susu pun dan boleh buat dia nak muntah..die pun memang tak makan sayur..kalau ada sayur dalam makanan memang die akan keluarkan..lepas tu boleh pulak kata die rasa macam kambing kalau makan sayur..huhuhu..sabar je lah..kalau beli roti ke kalau beli roti kosong die akan makan dengan peanut butter..bukan tak boleh makan..tapi kene seimbang la kan..dan lagi suka beli roti gardenia coklat dan butterscotch..nak suruh ubah pun susah..nak buat macam mana kan..

Harap hari ni boleh lah start buat keje dan boleh bercuti dengan tenang..Kepada Ayah Selamat Ulang Tahun..semoga lebih murah rezeki..sihat tubuh badan, dilindungi dan sentiasa diberkati dan dirahmati Oleh-Nya..Kepada Izzat Selamat Pengantin Baru..Semoga Bahagia ke akhir hayat dan cepat-cepat dapat baby..:))


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...