Friday, 7 December 2012

Aktiviti cuti Mid Sem 2..

Assalammualaikum..

Semenjak sambung belajar semula ni aku memang jarang keluar dengan kawan-kawan..maksudnya kawan-kawan biasa la..macam pegi jalan-jalan ramai-ramai atau pegi kenduri kawen..satu sebab jauh..kalau nak balik semata-mata nak pegi kenduri macam tak berbaloi je aku rasa..satu sebab aku ada benda lain untuk aku fokus, nak jalan jauh-jauh pun penat badan dan sudah tentunya faktor kewangan..

Jadi kalau cuti aku selalu duduk dekat rumah je..nak keluar jalan-jalan dengan kawan-kawan pun malas..nak pegi kenduri pun malas..memang duduk rumah makan sedap dan boleh berehat sepuas-puasnya..tu semua yang aku tak nak lepas kan..hehe..kalau ada keluar pun keluar dengan en.bf dan besfren je lah..sebab dieorang tau situasi aku jadi nak cerita banyak-banyak meluahkan perasaan ke tak kisah..hehe..aku memang malas kalau orang tak tahu hujung pangkal tetiba tau tengah-tengah je nak nasihat aku lebih-lebih..nak cakap lebih-lebih..tu memang aku malas..

Last aku jumpa Sen dalam bulan 9 tak silap..sebelum cuti sem die datang sekejap dinner dengan en.bf dan pagi rumah aku lepak kejap..waktu cuti Deepavali hari tu ada nak jumpa die tapi tak dapat..huhu..ada dekat rumah memang malas betul nak keluar..dan setiap kali cuti rasanya memang kene pegi rumah P.Long..kalau tak memang die tanya berkali-kali dan tak sampai hati nak tolak..huhu..

Rabu lepas aku pegi KL untuk jumpa Sen..selalunya nak pegi KL aku naik bas express je sebab lagi cepat aku rasa..tak berenti banyak tempat macam naik komuter..selalu naik komuter dari Seremban ke KL masa duduk Penang dulu je sebab senang nak naik train dekat KL Sentral..kalau masa keje memang selalu naik bas je sebab nanti berenti dekat CM dekat dengan train nak balik rumah..

Sekarang banyak coach baru..kalau dulu biasa naik komuter yang warna kuning je kan..tapi sekarang dah ada yang baru..maklumlah dah lama tak naik..hehe..

Pilihan aku memang la ladies coach..memang rasa lagi selesa dan selamat..lebih-lebih lagi waktu puncak..sebab aku naik dah petang..target nak sampai Subang Jaya dalam pukul 6-7 lepas en.bf habis keje..biasa waktu macam ni memang ramai sangat orang..bersesak-sesak sampai tak sempat naik kadang-kadang..terutamanya dekat KL Sentral, dekat bank negara ke..memang selamat naik ladies coach la..tak sanggup nak berhimpit-himpit dengan lelaki rapat-rapat dalam train..kadang-kadang ada yang mengambil kesempatan..huhu..

Bahagian dalam train yang lebih kemas..

Nasib baik aku sampai KL Sentral tak ramai orang lagi..naik train ke Subang pun dapat duduk..sampai Subang Jaya dalam pukul 5 lebih dekat pukul 6..kene tunggu en.bf ambil aku depan Carrefour..die jarang keluar awal..tapi sebab aku datang die keluar la awal..hehe..

Lepas tu kita orang ke Sunway Pyramid untuk dinner dan sementara tunggu Sen balik keje..masing-masing memang selalu balik keje lambat..huhu..masa on the way pun dah janji nak jumpa Haziq sekali..nasib baik die EL hari tu..lepas makan terus pegi Kota Damansara..memang dah plan nak lepak dengan Sen..mula-mula lepak dekat Belami Kota Damansara..boleh Sen lepak dengan en.bf sekali..dieorang borak-borak pasal keje..

Disebabkan masing-masing ada keje lagi nak buat malam tu dan tak boleh lepak lama-lama jumpa Haziq dekat Petronas Kota Damansara 2 je..dekat dengan rumah Sen..Haziq sebelum tu pegi Pavilion dengan adik die siap beli kan aku gift lagi..sweet sangat..huhu..

Gift from best fren..haruslah terharu..tetiba je dapat gift kan..sweet sangat..huhu..

Lepas en.bf balik sembang-sembang dengan Haziq jap..tak dapat sembang lama pun sebab dah lambat masa ni..nak lepak dengan Sen lagi..hehe..naik-naik je sebelum tido sembang-sembang dengan Sen sambil teman die buat keje..satu malam die tak tido buat keje..huhu..sambil tu aku makan bihun sup beli dekat Belami..

Bihun sup campur yang agak sedap..bahan pun banyak..bihun pun banyak..puas hati jugak la makan..

Tido lambat dan pukul 615 dah bangun..sebab Sen nak hantar pegi LRT Kelana Jaya..die tak tau jalan dan LDP tu dah la selalu jam..lagi Sen nak kene masuk awal sebab nak submit keje pukul 830..masa aku bangun die memang tengih buat keje..satu malam tu memang tak tido..huhu..

Balik dari KL aku pegi rumah P.Long pulak..duduk satu malam..hari ni dah balik rumah..pun bangun awal sebab nak tumpang P.Long pegi keje..malas balik lambat-lambat sebab karang penat..esok dah habis cuti..nak balik belajar balik..

Memang indah berada disamping orang-orang tersayang..Tersangat lah memnbahagiakan..Semoga persahabatan kita kekal hingga akhir hayat dan semakin bahagia walaupun masing-masing dah ada family masing-masing nanti..Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...