Monday, 5 November 2012

Wrislet Roxy..

Assalammualaikum..

Weekend ni pegi jalan-jalan..jalan-jalan cari barang..cuma agak tak seronok sebab pilihan tak berapa banyak..aku pegi East Cost Mall dekat Kuantan..sebelum ni pernah datang sini sekali tapi tak beli apa-apa pun..aku macam tak boleh jalan ramai-ramai..tak fokus dan mungkin citarasa kami tak sama..paling best pegi shopping dengan en.bf dan kawan baik..taste memang sama..tau apa yang aku suka dan sesuai dengan aku..

Mula-mula masuk dekat Parkson..jalan-jalan dekat bahagian handbag..ada beberapa jenama..lepas tu pegi dekat Bonia dekat sebelah pintu masuk Parkson tu je..ada jugak la design yang ok..tapi agak mahal..tak berbaloi nak spend sebanyak tu dekat situ..Dekat dua-dua tempat ni design die tak berapa ok la..banyak design matang sangat..walaupun umur aku dah 25 tapi aku tak boleh lagi pakai macam tu..huhu..en.bf pun bagi response yang sama..hehe..lagi satu aku agak kurang berkenan dengan Promoter/Sales Assistant (SA) die..masing-masing agak kurang mesra dan membantu..bukan semua tapi rata-rata nya macam tu la..lebih-lebih lagi dekat Bonia..kalau aku tanya tu jawapan tak brapa nak memberansangkan tambah..muka pun tak mesra..nak senyum pun payah..adeh potong betul..ingat kita orang tak de duit sangat ke..tau la masing-masing nampak biasa je..

Shopping dekat KLCC pun lagi baik..aku suka promoter yang banyak membantu..kadang-kadang bila tengok-tengok kita tak perasan sangat..tapi bila kita bagi tau macam mana yang kita nak die yang tolong carikan design yang sesuai dan warna yang sesuai..sangat lah membantu..kalau barang tu biasa-biasa je pun kita jadi berminat nak membeli sebab layanan dia..dan kalau nak membeli aku lagi prefer orang tak ramai dekat kedai tu..memang die boleh entertain kita je..nak tanya pape pun senang..dan aku suka kalau ada knowledge..sama-sama bagi pendapat dan cadangan..macam pernah beli seluar en.bf dekat KLCC dan The Garden..SA tu yang bagi cadangan..cutting apa yang ok dengan en.bf..material kain yang baik..sesuai dengan keje die kalau nak bawak pakai pegi keje..masa en.bf tengah try die dengan senang hati pegi pilihkan yang lain..cadang kan kalau-kalau kitaorang berminat..dari beli seluar siap beli t-shirt sekali masa tu..

Jalan-jalan tengok-tengok kedai lain dan pegi QuickSilver..sebelum ni aku ada berkenan wrislet..tapi fikir duit dan masa tu ramai-ramai..tak terbeli la pulak..tapi pegi 2nd time ni baru beli..

Wristlet baru..

Aku suka dengan compartment die..sebab aku cari wrislet + wallet..kira 2 in 1 la..banyak benda boleh letak tapi tak tebal sangat..ada 3 compartment..yg ber zip boleh letak duit syiling..bahagian tengah boleh letak kad ada dan atas tu aku letak duit..sebab die macam dalam sikit berbanding tengah bila letak duit rasa lagi selamat..hehe..walaupun compartment die banyak tapi tak nampak tebal sangat..masa pakai memang muat letak sepit rambut aku dekat bahagian tengah dan handphone dekat bahagian atas tempat aku letak duit tu sekali..tapi tak tebal..kalau handphone bunyi pun alert je..vibrate die rasa..

Bahagian tengah aku letak kad, IC, green tea, surat MC..siap boleh letak pendrive lagi..

Yang bagus nya wrislet ni muat masuk dalam handbag aku..handbag aku kecik je..bila wrislet baru ni muat masuk lagi r syok kan..masa beli tak perasan pun..lepas tu pun die letak dalam kotak..masa makan baru transfer barang dari wallet lama ke wallet baru ni..bila masuk kan dalam handbag sekali muat..memang berbaloi-baloi la rasa..hehe..

Dan yang paling syok nya masa makan tu jugak baru perasan yang warna wallet baru ni memang sedondon dengan warna handbag..kebetulan dan pilihan yang baik..memang pilihan yang tepat..hahaha..


Ni la wallet lama aku..

Ni la wallet lama aku..aku beli masa sekolah dulu..masa form 4 ke form 5..guna sampai sekarang..warna die memang dah buruk..kusam dan pudar dah..tapi condition luar dia mash baik lagi kan..en.bf ada beberapa kali offer nak beli kan yang baru kalau dia ada dapat rezeki lebih..tapi tak jumpa lagi yang aku berkenan..dan tak rasa nak spend duit untuk beli baru lagi..

Bahagian dalam la yang macam dah teruk..zip dah lama tercabut..lepas tu dekat tempat letak duit tu dalam die pun dah koyak jugak..wallet ni dah berjasa lama dekat aku..

Ni wristlet lama aku..ni pun dapat free..ambil dalam kereta ayah..hehe..awal die warna grey..tapi warna tu pun dah tanggal..Amir siap kata wristlet aku ni dah buruk..tapi aku tak kisah pun..pakai je lah..Kebanyakkan wristlet yang aku cari biasa nya macam ni..tak de compartment dekat dalam..lepas tu agak mahal..sebab nanti kene beli wallet baru jugak..pakai separately kan..baik lak macam sekarang..hehe..

Ni memang tak de compartment dekat dalam macam yang baru..untuk letak barang-barang dekat dalam je lah..muat letak wallet..henfon..resit-resit..sepit rambut..green tea..pendrive..etc..haha..macam-macam boleh letak kan..haha..

Aku suka pakai wrislet untuk keluar biasa-biasa..macam pegi makan ke..atau jalan-jalan biasa petang-petang..pegi kelas..kalau macam nak jalan jauh atau pegi shopping complex atau kenduri aku bawak handbag la..bole letak kamera, perfume, tisu, sunglasses, pad, sepit rambut dan lain-lain..

Alhamdulillah dapat wraslet + wallet baru..lagi syok 2 in 1..hehe..design dan warna lagi style..harga untuk Wrislet Roxy ni cuma RM 79.90..berbanding jenama lain dalam Parkson dan Bonia yang design agak matang dan harga pun beratus-ratus..aku memang berkenan dan rasa berbaloi sangat beli yang ni..:))



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...