Friday, 26 October 2012

Selamat Hari Raya AidilAdha..

Assalammualaikum..

Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada seluruh umat Islam di seluruh dunia..Aku balik kampung hari Selasa malam..sampai Rabu pagi dan akan balik semula hari Isnin pagi..masa nak beli tiket tu aku pilih hari Ahad..P.Long yang beria call nak belikan tiket untuk aku..sekali tiket hari Ahad habis..aku pun pilih hari Isnin..awal sem lagi..tak delah rasa bersalah sangat kalau nak ponteng pun..sekali aku memang tak de kelas pun hari Isnin..

P.Long macam biasa malam raya tidur dekat sini..tapi raya tahun ni macam agak hambar..malam tadi tak sempat pun nak takbir raya..petang tu ayah keluar nak beli barang hakim..masa nak balik rumah jalan jam teruk..dah lambat baru sampai..biasanya akan takbir raya ramai-ramai lepas maghri..pagi tadi pulak lepas sembahyang raya mak sibuk masak juadah raya..ayah pun balik keje tu sibuk buat keje depan laptop..berenti buat keje nak pegi rumah Tok Tih pulak dekat Jelebu..ada adik-adik yang dah tidur..tak sempat pun nak salam raya ramai-ramai macam sebelum-sebelum ni..

En.bf macam biasa satu hari raya akan balik kampung die dekat Rembau dulu..petang tadi BFF sms dah otw balik kampung..die keje hari ni..malam ni sempat la nak lepak dengan die..mula-mula plan nak karaoke tapi bilik penuh..jadi pegi makan malam je lah..apa lagi..sessi luahan perasaan..aku banayk berkongsi masalah dengan en.bf dengan die..yelah kadang-kadang bila ada apa-apa masalah kita nak ada kawan yang kita percayai tempat meluahkan perasaan..mungkin die akan pandang masalah tu dari sudut lain..lagi-lagi masalah peribadi..bukan dengan semua orang kita boleh cerita..aku lagi prefer untuk bercerita dengan BFF aku yang ni sebab kita orang kenal pun dah lama..rapat dari matrik lagi..dulu die satu U dengan en.bf merangkap teman serumah lagi..jadi die memang kenal rapat aku dengan en.bf lama dah..harap sangat masalah ni dapat ada penyelesaian yang baik dalam masa terdekat ni..kadang-kadang rasa tak mampu nak hadapi..tapi sesungguhnya Tuhan tu uju hamba-Nya berdasarkan keupayaan hambanya nya..Ujian dan kesusahan yang Tuhan bagi untuk menghapus dosa atau die nak bagi sesuatu yang baik..pada aku tahun ni memang mencabar..berat betul dugaan kali ni..

Aku sekarang tengah usaha untuk habis awal..dari 3 tahun ke setahun lebih je..dari 7 semester pembelajaran kepada 5 semester sahaja..dengan keputusan semester lepas aku tengah usaha untuk propose benda ni..awal semester hari tu aku tengok jadual dan cuba susun semula..Insyaallah aku boleh habis awal..usaha memang kene gigih lah..dah propose ke pihak atasan..bayaran yuran tetap sama tapi semester akan di pendekkan la..harap sangat permohonan aku ni berjaya..Insyaallah keputusan akan tau minggu depan..kene meeting dulu dengan semua bahagian..ni 1st case..

Aku memang nak habis cepat..belajar seberapa banyak yang boleh..dalam usia yang macam ni bukan masa nya lagi nak bersenang-lenang..honeymoon..aku nak cepat habis kan pengajian..nak pegi keje balik..nak kumpul duit..kalau aku habis cepat perbelanjaan pun kurang..dengan tak de income nye nak bayar duit hostel..nak bayar duit makan..duit belanja..Alhamdulillah keluarga pun banyak membantu..P.Long memang tolong aku untuk dapat kan sponsor..ada hulurkan duit belanja jugak..ayah pun ada..setiap sen tu walau tak banyak tersangat lah berharga..jadi aku harap sangat boleh habis awal boleh keje cepat-cepat balik disamping result yang cemerlang setiap sem..Yelah bilah nak habis awal aku akan maximum kan credit hour every sem..Insyaallah macam mana pun aku tetap akan usaha..sahabat-sahabat pun sangat banyak membantu..bagi kata-kata semangat..kalau keluar pegi makan ke tak bagi aku pakai duit sendiri..tersangat la terharu..huhu..keluarga, en.bf dan sahabat lah sangat membantu aku..terlampau banyak pengajaran yang aku dapat mengenai hidup ni..Alhamdulillah dalam usia semuda ni banyak yang aku pelajari..Aku harap kan yang terbaik atau semua cabaran dan dugaan ini..Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...