Tuesday, 16 October 2012

Permohonan Sumbangan Kemasukan Pertama IPTA/IPTS Pejabat Menteri Besar NSDK (FINALE)

Assalammualaikum..

Sebelum ni aku ada tulis mengenai Permohonan Sumbangan Kemasukan Pertama IPTA/IPTS Pejabat Menteri Besar NSDK..kalau nak baca balik boleh klik sini. 

Sebelum cuti hari tu aku memang dah call Pejabat MB dan tanya status permohonan aku..manalah tau gagal pulak permohonan aku kan..huhu..tapi Alhamdulillah permohonan aku diluluskan..tapi bila tanya orang yang jawab panggilan aku tu cek akan di pos kan ke rumah..bila dapat cek tu die pun tak tau..orang yang sebelum aku pun ramai lagi tak dapat die cakap..huhu..cara die cakap tu macam lambat sangat lagi dapat nya..mintak bank in terus dekat dalam akaun pun tak boleh..mintak cek dulu pun tak boleh..die kata cek ni ada no. siri nya..tanya kakak aku pulak yang selalu berurusan dekat pejabat MB die kata cek akan di pos atau akan diberi pada majlis penyerahan cek yang dieorang nak buat..lagi la entah bila kan..huhu..

Tapi masa aku nak buka pintu pagar nak keluar pegi hantar baju-baju tu ke Jabatan Kebajikan Masyarakat tak silap ak ternampak ada surat dalam peti surat..aku pun ambil dan tengok surat nama aku..ada cop Pejabat menteri Besar..aku macam dah agak ni mesti mengenai permohonan aku sebelum ni..bila bukak..

 Kenapa entah tak boleh rotate..baca je lah ye..hehe..

Cek berjumlah RM500..

Alhamdulillah duit pun dah masuk dalam akaun tapi tak guna pun lagi..tapi memang akan digunakan untuk bermacam perkara..dapat jugak lah membantu pengajian aku..Terima kasih Kerajaan Negeri Sembilan..kepada anak-anak Negeri Sembilan yang ingin melanjutkan pelajaran sila lah memohon ye..boleh share kan maklumat ni kepada saudara-mara, sahabat-handai dan kenalan yang membaca blog ni..dapat la membantu sedikit sebanyak..

12 comments:

  1. adeih..
    sakit leher saya membacanya kak..=p
    baguslah dah dapat bantuan tu..
    berkat akak menderma pakaian..
    hihi..

    ReplyDelete
  2. tetibe tak boleh rotate..
    knp nth..hehe..

    ReplyDelete
  3. akak ke ipt tu ats level ape,,diploma ke ,degree ke ,master ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. permohonan dekat atas ni untuk diploma..

      Delete
    2. Tak dela lma sngt..baru ni apply dlm sbln da dpt tak silap..direct bnk in..klu dulu dieorg bg cek..

      Delete
  4. Replies
    1. Sy tak pasti pulak..
      mungkin boleh check dgn pejabat..

      Delete
  5. Dah mohon . Tapi blom dpt lagi . Mcm mana nak check ye .

    ReplyDelete
  6. Salam..kalo ijazah pun dpt 500 jugak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam..tak pasti la sekarang..sbb mengikut adik sy yg buat degree 2 3 thn lpas dpt rm300 je..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...