Saturday, 22 September 2012

Welcome back my Seafarer..

Assalammualaikum..

Sejak akhir-akhir ni aku agak serabut sikit..ada beberapa hal kene settle..tapi ada jugak masa untuk berhibur dengan kawan-kawan..hihi..kadang-kadang bosan..homesick ke..aku pun masih dalam proses nak sesuaikan diri lagi dengan suasana baru..kadang-kadang rasa fed up gak..rindu family, en.bf dan kawan-kawan baik..huhu..

Kadang-kadang confuse jugak dengan pilihan aku..walaupun ada satu-satu masa aku memang yakin dengan pilihan aku..tapi macam mana pun aku akan cuba bertahan..mudah kan la Ya Allah..aktiviti kalau tension ikut Zila pegi gym ke..sebab die memang dalam proses nak menurunkan berat badan..register dekat sana..macam aku walk in je..bayar hari..sebab rasanya aku tak de lah rajin sangat nak pegi selalu..hehe..

Kadang-kadang keluar dengan kawan-kawan..pegi jalan-jalan walaupun nak final..hehe..hari Khamis malam hari tu kami keluar berjalan-jalan sampai pagi..pagi-pagi pegi tepi pantai..nak tengok sun rise konon nya..sekali berkabus..jadi main air je lah tepi Pantai Batu Hitam..seronok je..

Masa nak masuk kereta nak balik rumah pagi-pagi tu dalam pukul 8 tetiba henfon dalam poket berbunyi dan bergetar..sape pulak la yang nak SMS aku pagi-pagi ni pulak kan..sekali bila bukak aku dapat SMS..

"Morning Kemaman..hahaha.."

Daripada mood yang tak berapa nak stabil tetiba rasa happy giler..Welcome back my seafarer..hehe..3 bulan disconnected..nak call die tak boleh pulak sebab die dalam boat lagi..SMS borak-borak plan nak jumpa..macam mana pun die kene jumpa aku dekat Kemaman dulu gak sebelum die balik kampung..hihi..Aku tidur jap dan bagi die rehat dulu..aku pun dah semalaman tak tidur..dalam zohor aku bangun terus call die tanya macam mana..Petang tu pegi Cherating amik keta lepas tu jemput die dekat hostel nak amik barang-barang sume die nak balik kampung..berjalan-jalan sambil bertukar-tukar cerita..huhu..die tanya perkembangan aku..macam-macam la aku mengadu kan..haha..Sebelum pukul 12 aku hantar die beli tiket balik..carik hotel..lepas check in aku pun hantar kereta dan balik..spend satu hari dengan BFF memang best sangat..nak becerita pun senang..die sangat memahami situasi aku..kalau dengan orang lain fikir banyak kali jugak la kan..ada benda kita patut cerita..ada tak..die mungkin cuti dalam dua minggu dan akan naik dekat Kemaman balik..huhu..

Hari ni aku first paper..exam sampai 26hb ni.. lepas tu cuti dua minggu..25hb ni pulak en.bf nak naik Erb West platform buat commissioning..Semoga aku dapat jawab final dengan sangat baik..dapat 4.0 sem ni..Amin..:))




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...