Tuesday, 11 September 2012

Pasang Surut Kehidupan..

Hari ni aku serabut sangat..tambah emosi pun tak berapa menentu..huhu..macam-macam masalah..aku cuba kumpul kekuatan untuk mengatasi..kadang-kadang kita dah terbiasa dengan perkara yang senang bila hadap perkara yang susah kita akan rasa jengkel sangat..rasa macam hape je..tapi tu lah dugaan dari Allah..orang lain yang dah biasa rasa biasa je..cuba disebabkan aku dah mengalami perkara yang berbeza..lebih-lebih lagi yang senang dulu lepas tu yang susah jadi rasa nya lain sangat..rasa stress je..

Aku anggap ni semua pengalaman..ku akan cuba memahami dan kawal perlahan-lahan..cuba adaptasi dan sesuaikan perkara-perkara baru perlahan..Insyaallah aku boleh lebih berjaya..Aku percaya rezeki dari Allah..tak da sesiapa mampu halang atau sekat..dan setiap perkara yang berlaku atas izin nya..Allah pun tak menguji hambanya kalau tau hambanya tu tak mampu nak hadapi..Lagi pun tak guna lari masalah..sebaik nya hadapi dan cuba selesaikan masalah tersebut..Kepada die aku berdoa dan memohon..selebihnya aku bertawakal..Dia sebaik-baik perancang..

Aku suka dengar lagu ni..

Aku bagai laut tak bertepi dan tak berkarang
Aku bagai bintang yang tak ditemani malam
Melihat dirimu ada senyum canda dan tawa
Yang membuat aku tak ingin pergi darimu
*courtesy of LirikLaguIndonesia.Net
* teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temani ku sepanjang hari
Reff:
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini arungi malam
Karna hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkap ku di dunia

Semoga semua nya berjalan dengan baik dan setiap masalah mampu di atasi..Aku akan uasahakan yang terbaik..Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...