Wednesday, 26 September 2012

Finally Dah Habis Final Sem 1..

Alhamdulillah hari ni dah habis exam..hari ni ada dua paper..pagi dan petang..Alhamdulillah aku rasa paper hari ni ok je..boleh buat dengan baik..Insyaallah boleh dapat keputusan yang baik..cuma agak ralat dengan 1st paper (Fluid Mechanic) dan paper semalam (Engineering Mathematics)..tapi tak pelah..pengajaran untuk selepas ni..harap sangat carry mark membantu aku untuk dapat A bagi kedua-dua paper tersebut..

Masa midterm hari tu pun macam tak yakin jugak untuk paper Fluid Mechanic tu sebab keluar awal..Masa paper Fluid Mechanic tu lah 1st paper aku exam dekat sini..masa untuk jawab paper tu adalah dua jam..tapi lepas sejam memang sangat ramai yang keluar..aku pun macam yakin tak yakin je jawab paper tu..tapi sebab tengok ramai sangat yang keluar aku pun cuak..huhu..fikir aku sorang je ke yang tak dapat jawab ni..gempak giler orang lain jawab cepat giler..aku pun gelabah ayam nak kuar awal gak..huhu..ntah pape aku jawab..tak check pun apa terus nak keluar gak..masa dekat USM dulu tak pernah pun macam ni..tu yang terkejut sangat tu..huhu..bila keluar tengok lagi la ramai giler dekat luar..kagum betul aku..1st time mengalami situasi macam ni..kalau dulu jawab la 3 jam..keras tak dapat jawab..huhu..tapi bila balik sembang dengan housemate..dieorang kata yang cepat keluar tu ada dua..sama ada dapat jawab atau tak dapat jawab..dah tak dapat jawab terus keluar..adeh..balik-balik citer dengan en.bf terus kene sound..tak payah ikut orang..jawab je sendiri..

Masa paper Engineering Mathematics pulak aku jawab dengan sangat berhemah dan berhati-hati..hehe..tak kisah la orang lain keluar awal ke apa..aku akan jawab sampai aku puas hati..huhu..Lepas sejam tak silap memang ramai yang keluar awal..teori housemate aku pun terbukti masa ni..hehe..sebab budak duduk sebelah aku aku tengok jarang je menulis..siap tersengguk tertido lagi..tapi keluar awal..aku pun jawab je lah mengikut keselesaan aku..siap boleh kira semula semak jawapan..sampai aku puas hati..kecuali soalan akhir..aku memang tak faham..huhu..aku orang yang kedua terakhir keluar..lagi pun rasa bersalah dengan pengawas peperiksaan tu sebab keluar lambat sangat..hehe..bila keluar ada budak aku jumpa dekat luar siap tanya 'akak jawap apa kak lama sangat?'..sabar je lah kan..huhu..

Tapi bila keluar result midterm..Alhamdulillah Fluid aku dapat 80/100 dan Engineering Mathematics dapat 90/100..Fluid tu mesti sebab gelabah ayam nak keluar awal hari tu..huhu..carry mark Fluid aku tak tahu..tapi carry mark Mathematics aku dapat 47.5/50..cuma tak puas hati sangat dengan final dua-dua paper ni..harap carry mark membantu aku untuk dapat A bagi kedua-dua paper ni..huhu..Insyaallah kalau ada rezeki dapat lah..

Kecewa jawab Fluid sebab ada term yang aku terlupa..tak study betul-betul..tak faham kan betul-betul..huhu..Mathematics pulak tak sempat nak jawab habis..duk leka buang masa kira benda 2 3 kali..lepas tu gelabah apa entah buat-buat salah..nasib baik aku boleh tau benda tu salah..jawapan tak logik..tu yang duk kira ulang kali tu..Insyaallah next sem aku tak ulang kesilapan ni lagi dan akan lebih bersungguh-sungguh..

Lepas paper semalam tension je sebab rasa patut boleh buat lebih baik..siap SMS kawan baik sebab tension..sangat membantu..siap mintak hadiah lagi kalau dapat 4.0..haha..response haruslah positif..haha..terus bersemangat nak belajar bersungguh-sungguh..balik je terus study sampai pukul 1 pagi..hehe..

Tapi agak malang hari ini masa paper pagi tadi ada budak course aku yang ditangkap meniru..sedih dengan sikap dia..semoga bagi pengajaran dekat dia..lepas ni jangan ulang lagi..

Insyaallah aku akan usaha dan buat sehabis baik..aku sangat hargai jasa dan sokongan keluarga, en.bf dan sahabat-sahabat aku..memang tak terbalas jasa mereka..walaupun keluarga tak membantu dari segi kewangan lansung tapi tu cukup membuatkan aku lebih berdikari dan menguatkan semangat aku..pengorbanan en.bf dan sahabat yang memberi sokongan dan galakkan cukup buatkan aku terharu..orang yang ada waktu susah dan senang aku..memang nilai persahabatan kita tak ternilai..mereka memang sahabat sejati..Aku panjatkan syukur pada Mu Ya Allah atas kurniaan ini dan aku doakan mereka sentiasa dirahmati, diberkati dan murah rezeki..Amin..

Semoga aku dapat keputusan cemerlang semester ini..hadiah untuk diri sendiri, keluarga, en.bf dan sahabat-sahabat..Nervous nak tunggu keputusan..:))

1 comment:

  1. saya baru sem pertama cgpa 2.85 je haih macam bahaya pula bila dapat 2.85

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...