Wednesday, 29 August 2012

Lipas..Lipas..Lipas..

Semalam petang tido bangun tu skipping..dah lama tak skipping sebab bulan puasa hari tu..best skipping bangun dari tidur..lepas skipping mandi rasa lega sangat..Dah mandi tu confirm la lapar..dah guna banyak tenaga masa skipping tu..hari tu ada timbang lepas raya ni naik sikit la..makan tak hengat masa raya kan..minum benda manis dengan berminyak banyak sangat..lepas mandi dah lapar sangat tu Nadia ajak pegi Ko-op..nak makan kedai makan tutup pulak..beli berger je..lepas tu beli barang-barang sikit..Nadia beli maggi..beli nestum..dan beli benda ni..

Beli benda ni..Umpan Lipas..dekat rumah ni banyak lipas..bawah katil..dalam almari..serabut betul..siap makan makanan macam milo..roti ke..risau nak tinggalkan barang-barang makanan lama-lama atas lantai..nanti kene makan dengan lipas..lepas tu bau lipas je..

Letak dekat atas lantai..baru guna satu..satu kotak ni ada 3 benda ni..baru try satu..tengok lipas datang makan ada benda warna coklat dalam bekas ni..lepas tu tengok ada 3 ekor lipas besar-besar mati tergolek..kira agak berkesan jugak lah..anak-anak lipas pun makan benda ni..

 
Lipas-lipas yang mati..

Setakat ni agak berpuas hati jugak la guna benda ni..harga sekotak RM4.50 sahaja..murah je..ada 3..baru guna satu..harap-harap berkesan la..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...