Monday, 2 July 2012

tASIK cHINI..

Otw hari tu sempat singgah ke beberapa tempat untuk rehat-rehatkan badan sebab pejalanan yang jauh..lagi pun ayah kan memang suka jalan-jalan ni..sampai tak larat nak ikut..sebab prinsip die kalau dah sampai dekat sesuatu tempat tu..explore la sehabis boleh..kalau tak rugi..memang lah betul..tapi kalau beria jalan sampai seharian memang tak larat la..memang ramai pun yang tak larat ikut ayah berjalan..

kalau dari s'ban ke johor tu memang macam-macam tempat lah yang die boleh singgah..lagi semak kalau die ikut jalan lama..dah la penat duduk lama dalam kereta sebab bila ikut jalan lama lagi jauh kan..lepas tu nak kene turun jalan-jalan dekat tempat yang disinggah tu lagi..adoi..

Otw ni sempat lah singgah ke Tasik Chini..aku rasa kalau dengar nama tasik ni femes je..tapi tempat nye rupenye punye lah dalam hutan..jalan utama tu pun tak ramai orang..ikut muadzam..lepas tu ada kene masuk ke dalam lagi..kawasan rumah pun tak de..sampai dekat sana memang la tak ramai orang pun..entah berapa orang je ada..ada satu family je kot datang holiday..tapi ada kem PLKN dekat situ..

Jom layan gambar..









Setakat jalan-jalan dekat sekitar tepi tu je la..ada disediakan perkhidmatan bot dekat jeti..tapi tak naik pun..sebab nak cepat pun ye..sebab nampak macam menarik pun ye gak..sunyi je..tak de orang pun..mungkin patut lebih banyak promosi untuk tarik pelancong datang..baru la meriah kan..tapi sebab tempat nye terpencil sangat susah nak datang pun ye jugak kot..

2 comments:

  1. A'a..
    sayang tempat cantik mcm tu tak dimajukan..

    ReplyDelete
  2. tu la..
    tp ada bgusnye jugak..
    klu maju sngt tkut trcemar plak nnt..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...