Saturday, 21 July 2012

My Dinner..

Minggu ni memang ramai yang balik kampung..tinggal berapa orang je yang tak balik..termasuk aku..rumah ni pun sunyi je..jadi start hari Khamis aku duduk rumah je..nasib baik lah dah ad beli stok makanan mentah dengan Zila..jadi aku makan makanan yang ada dekat rumah ni je lah..

Bila sorang-sorang memang malas nak keluar kan..walaupun keluar nak cari makanan..minggu lepas Zila balik..tapi Mira ada..tu yang pegi jalan-jalan dengan Mira..pegi pantai..pegi makan dekat depan ni..tak delah bosan sangat..sambil tu dapat gak pegi makan kan..

Semalam aku keluar jugak lah kejap pegi kedai beli barang-barang sikit..beli ayam segera Ayamas, ais krim, beras dan roti..jadi dah dua hari jugak lah tak makan nasi..sebab nya aku malas nak masak nasi dan lauk..dah masak nasi kenelah masak lauk jugak kan..tak kan makan nasi kosong je..kalau masak lauk nanti tuk sorang je macam rugi pulak..tu yang aku masak naget, ayam goreng, roti telur je tadi..

Disebabkan esok nak puasa..dan aku tak biasa tak makan nasi..jadi malam ni aku guna jugak la beras..bukan masak nasi..tapi masak ni..

Bubur nasi letak kicap..

Boleh pulak lupa nak nak beli kurma..tapi kalau dekat kedai pun memang tak pulak nampak kurma..senang sikit nak sahur kalau ada kurma..khasiat dia pun elok..walaupun sebelum ni aku tak pernah suka kurma..walapun tiap kali bulan puasa banyak kurma ayah beli tapi tak pernah sentuh pun..tapi tahun ni aku nak start makan kurma..harap-harap berjaya..

Kalau boleh nak bulan puasa ni nak turunkan berat badan..berat sangat dah ni..hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...