Saturday, 28 July 2012

8th Ramadhan 2012

Tak sedar dah 9 hari berpuasa..macam-macam pengalaman baru bulan puasa ni..lagi aku dekat tempat baru..kawan-kawan baru..dekat kawasan rumah kitaorang ni banyak mangga..sekarang ni tengah musim buah..ramai yang rajin ambil buah die..lepas tu buat cicah dia letak gula campur dengan kicap..letak cili sikit..makan ramai-ramai dekat depan rumah..

Ni pun baru habis makan..tapi tak sempat nak ambil gambar..syok sangat makan..hihi..dah habis baru teringat..hehe..

Hari ni sebab cuti rajin sikit nak masak..lagi pun bangun awal tadi..hehe..hari ni buat samosa..inti aku yang buat..bila part melipat tu ajak ramai-ramai tolong lipat..time goreng ak yang goreng..sebab roomate goreng fail..huhu..

Main course pulak..ceh beria je main course kan..haha..padahal masak goreng sardin campur cendawan butang dalam tin je..Lepas dah makan nasi makan samosa..Alhamdulillah kenyang sangat..malam nye pulak makan buah..sampai tak larat nak habiskan..ada yang belum potong lagi..makan malam lain lah pulak..kenyang sangat makan buah..jangan cirit esok dah la..Alhamdulillah rezeki bulan Ramadhan ni memang sangat murah kan..

 Samosa yang kami lipat ramai-ramai..

Dapat la dua pinggan..goreng separuh je..separuh lagi simpan dalam peti sejuk..nak makan nanti baru goreng..kalau goreng banyak-banyak tak makan nanti lemau..tak sedap dah..

Nak buka tadi ada drama sikit..tapi malam ni dah settle dah..hehe..perempuan memang emosional sikit kan..huhuhu..cepat terasa..tapi cepat gak baik..hihi..Ada siapa-siapa nak resipi samosa ke?..hehe..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...