Tuesday, 24 July 2012

4th Day Ramadhan 2012

Hari ni bangun puasa tak bangun sahur pun..huhu..mula-mula terjaga sebab tersedar roomate bangun..selalu die yang kejutkan bangun sahur..tapi dia cuma bangun ke tandas..tengok jam pun baru pukul 3 lebih..biasa kami bangun sahur pukul 4 lebih..kami pun sambung tidur..bila sedar-sedar balik..hamik hari dah terang..dah pukul 7 pun..huhu..padahal dah standby kurma dengan air tepi katil..huhu..tak pelah..bukan rezeki..

Jadi bangun bersiap-siap..hari ni memang full sampai petang..sampai masa nak balik tu cuba membaca bahan-bahan ilmiah rasa tak mampu dah..badan rasa penat..otak pun tak mampu nak cerna apa yang dibaca..huhu..sampai rumah terus mandi..naik atas katil online..kemas barang dalam bag..baca novel sikit-sikit..tengok jam pukul 6..rasa nya sempat lagi nak tidur..sebab rasa penat sangat..pesan dekat roomate mintak kejutkan pukul 7..nak tidur kejap..

Baru nak terlelap tiba-tiba rasa henfon vibrate..ada message masuk..bila bukak je..terus segar..hilang mengantuk..mata terus segar..kenapa?..

En. bf dah turun dari Offshore..Yeay..tapi dia ada dekat Labuan lagi..esok pagi flight die balik KL..

Terus sms dengan dia dan siap-siap untuk buka..hari ni buka puasa dengan housemate..seronok buka ramai-ramai sambil sembang-sembang..
Lepas dah siap solat..Zila kata dia lapar dan bosan..ajak keluar..terus masuk bilik ajak yang ada dalam bilik keluar..kita lepas-lepak..hehe..jadi malam ni kami  lima orang pegi minum-minum sambil makan rojak buah..3 pinggan habis..sedap..ada mangga, jambu batu dan nenas..maaf tak de gambar sebab cepat sangat habis..hehe..

Hari ni jugak saya belajar benda baru..baru tau dan kenal apa itu Plimsoll Mark..


Ok lah harus tidur..esok kene bangun awal..menaip post ni sambil makan kurma tau..memang sedap..kalau lah tau dari dulu lagi makan..hehe..\

Selamat malam semua..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...