Friday, 1 June 2012

Makanan

Aku memang suka makan dan berjalan..suka mencuba...masa duduk johor dulu banyak makanan yang aku suka makan..makan mee bandung dekat tepi sungai muar..rojak petis..masa bulan puasa ada bazar ramadhan..aku suka makan nasi ambeng..puding koktel..benda yang susah dapat dekat tempat lain..kalau ke johor bharu aku suke makan nasi ayam penyet depan  dekat benafe, restoran depan New York Hotel..

Ayam penyet restoran Benafe malam ke-2

Ayam penyet malam 1st..tak sempat amik gambar..gambar dah settle je ad..hehe..
 Masa pegi Johor Bharu dan s'pore ni duduk dekat Hotel Selesa..dekat je lah dengan restoran Benafe ni..bila duduk hotel ni memang dah aim dinner nanti nak makan Ayat Penyet dia..sebelum ni makan dekat sini jugak..sedap..Walaupun malam tu ayah belanja McD dekat mall tapi nak jugak makan ayam penyet..lepas balik dari mall tu jalan kaki je pegi restoran ni..nak makan dekat sana tapi orang kedai ni pegi bungkus lak..so bawak balik makan dekat bilik

Untuk 2nd night tu aku rasa semua dah mengidam nak makan ayam penyet gak sebab tengok aku makan malam sebelum tu..sedap je kan..bila aku ajak laju je masing-masing setuju..hehe..

Kalau dekat KL aku suka gak makan ayam penyet Wong Solo dekat Kg.Baru, dekat Ayam Penyet Dataran Mentari Subang, Ayam Penyet AP Wangsa Maju..

Masa dekat Penang aku suke makan char kuew teow..tapi aku tak suke makan nasi kandar..atau makanan yang banyak sangat kari..memang tak berapa sangat la makan lauk-lauk nya..kalau nak makan ikan bakar pulak memang aku prefer makan dekat Umbai Melaka dan Bagan Lalang..

Dekat Vietnam pun banyak makanan yang sedap..Tak lupe jugak murtabak singapore yang best..murtabak die tak oily..walaupun tebal bole makan banyak..daging die pun terasa..

Murtabak S'pore dekat Arab Street
Kesimpulan nya aku memang suka makan..kalau tau makanan dekat situ sedap selalu la aku repeat datang.. Sebenarnye masa mula-mula aku nak tulis pasal benda yang ak tak suka makan..tapi dah jadi lain pulak..pasal benda yang aku tak suka next post la ek..hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...